Αυτός είναι ο σμηναγός Σωτήρης Στράλης που συγκλόνισε ξανά την Ελλάδα
Για μία ακόμη φορά, το μήνυμα του σμηναγού Σωτήρη Στράλη από το κόκπιτ του F-16, ανατρίχιασε τους Έλληνες.
Ο Σμηναγός (Ι) Σωτήριος Στράλης, κατάγεται από την Βέροια, είναι Ιπτάμενος Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 “ΖΕΥΣ” και πήρε τον τίτλο του κορυφαίου πιλότου του ΝΑΤΟ το 2011.
Ο πιλότος, ο οποίος επιδόθηκε ανήμερα της επετείου της 28ης Οκτωβρίου σε εντυπωσιακούς ελιγμούς με το στρατιωτικό αεροσκάφος, στρέφοντας τα βλέμματα των Ελλήνων και του Προέδρου της Δημοκρατίας στους ουρανούς, εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997, το 2002 τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/336 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7Η Corsair ΙΙ, ενώ το 2004 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+.
Από το 2005 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1700 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1300 είναι σε αεροσκάφη F-16.
«Την ώρα της πτήσης δεν ακούω τίποτε»
«Την ώρα της πτήσης είμαι απομονωμένος. Δεν ακούω αυτό που λέει ο narrator, δεν ακούω τις αντιδράσεις του κόσμου. Δεν ακούω τον εθνικό ύμνο, αν και ξέρω ότι παίζει. Κι αυτό είναι καλό γιατί εργάζομαι σε ένα περιβάλλον αποστειρωμένο, οπότε μπορώ να συγκεντρωθώ απόλυτα και να κάνω αυτά που πρέπει να κάνω με τη συγκεκριμένη σειρά. Η ικανοποίηση και η υπερηφάνεια έρχονται μετά την προσγείωση, όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με την αγάπη του κόσμου και βλέπεις ότι αυτό που κάνεις έχει ανταπόκριση» είχε δηλώσει κατά το παρελθόν ο σμηναγός.
«Σε μια τέτοια πτήση ακόμη και το δευτερόλεπτο μετράει. «Εκείνη την ώρα είναι τόσο απαιτητικά τα πράγματα, που είμαι σε ένα ήσυχο κόκπιτ και κάνω τους ελιγμούς με τη σειρά και τον τρόπο που πρέπει να τους κάνω, χωρίς να παραβιάσω τα ελάχιστα, γιατί είναι θέμα ασφάλειας. Κι όταν με το καλό τελειώνω το show, παίρνω μια βαθιά ανάσα και αρχίζω να συνειδητοποιώ τι γίνεται. Μέχρι τότε είμαι 100% εκεί» εξηγεί ο Σμηναγός.
«Με το μυαλό πετάει το αεροπλάνο. Τα χέρια απλώς εκτελούν»
Η καταπόνηση του οργανισμού για τους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας είναι μεγάλη, γιατί τα αεροσκάφη κινούνται σε τρεις διαστάσεις και υπό τις συνθήκες αυτές πρέπει να μπορούν οι πιλότοι να υπερνικήσουν τη βαρύτητα για να ανταπεξέλθουν. Εξίσου σημαντική είναι και η πνευματική καταπόνηση καθώς ο χρόνος κυλά αμείλικτα και η όποια απόφαση πρέπει να λαμβάνεται άμεσα.
Το ιδιαίτερο, ωστόσο, για έναν ιπτάμενο επιδείξεων, όπως εξηγεί ο σμηναγός Στράλης, είναι ότι «μέσα σε 12-14 λεπτά έχεις συνεχόμενη καταπόνηση και πολύ υψηλά g (η πίεση που αναπτύσσεται στιγμιαία στην επιτάχυνση). Πρόκειται για συνεχόμενη, αδιάκοπη καταπόνηση, σωματικά αλλά και πνευματικά γιατί πρέπει ταυτόχρονα να παρακολουθείς όλες τις παραμέτρους. Γιατί με το μυαλό πετάει το αεροπλάνο. Τα χέρια απλώς εκτελούν».
enikos
Διαβάστε επίσης:
Το μήνυμα του πιλότου του F-16 που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη – Βίντεο