Ηλεκτρονικό κατάστημα αρνιόταν να επιστρέψει χρήματα σε πελάτη
Στο Συνήγορο Καταναλωτή απευθύνθηκε -και δικαιώθηκε- ένας χρήστης του ίντερνετ, ο οποίος αγόρασε διαδικτυακά ένα προϊόν και όταν αποφάσισε να το επιστρέψει το κατάστημα δεν δέχτηκε να του δώσει πίσω τα χρήματα και αντ’ αυτού του έστειλε ισόποση δωροεπιταγή.
Ο καταναλωτής προμηθεύτηκε μικροσυσκευή αξίας 36 ευρώ, αλλά υπαναχώρησε εμπρόθεσμα (εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή) και την επέστρεψε στην εταιρεία, διότι δεν ανταποκρινόταν σε αυτό που ανέμενε με βάση τις φωτογραφίες της ιστοσελίδας.
Ωστόσο, η εταιρεία, αντί χρημάτων, του απέστειλε δωροκουπόνι, ίσης αξίας με το προϊόν που είχε αγοράσει, αν και ο καταναλωτής δήλωσε ότι επιθυμεί επιστροφή χρημάτων και όχι προμήθεια άλλων προϊόντων της εταιρείας αυτής με την εξαργύρωση του κουπονιού.
Όπως επισημαίνει η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη η νομοθεσία που διέπει τις εξ αποστάσεως συμβάσεις ορίζει ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα υποχρεούται να επιστρέψει στον καταναλωτή που υπαναχώρησε κάθε πληρωμή που έλαβε από αυτόν, συμπεριλαμβανομένων, κατά περίπτωση των εξόδων παράδοσης, εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα που ενημερώθηκε για την απόφαση του καταναλωτή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Μάλιστα, ο τρόπος επιστροφής της πληρωμής είναι ο ίδιος με εκείνον που χρησιμοποίησε ο καταναλωτής, εκτός εάν τα μέρη συμφωνήσουν διαφορετικά. ‘Αρα, ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί τη δωροεπιταγή και δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων του μέσω της κάρτας του.
Η εταιρεία αποδέχθηκε τη σύσταση της Αρχής και επέστρεψε στον καταναλωτή τα 36 ευρώ που είχε καταβάλλει.
newsbeast