«Νιώθω το φάντασμα του David Bowie να με προστατεύει» • Hit Channel
Η Lorde δηλώνει ότι είναι πολύ συνδεδεμένη με τον εκλιπόντα David Bowie, σε βαθμό όπου αισθάνεται το… «φάντασμά» του να την προστατεύει.
Η Lorde είναι… μάγισσα. Έτσι υποστηρίζει στο περιοδικό «Stellar» της αυστραλιανής «Daily Telegraph», το ίδιο σκέφτονται πολλοί άνθρωποι.
Η 20χρονη τραγουδίστρια έχει γοητεύσει τους οπαδούς της μουσικής, της μόδας και του Instagram από τότε που έκανε την εμφάνισή της πριν από τέσσερα χρόνια.
Με πέντε εκατομμύρια πωλήσεις άλμπουμ στη φαρέτρα της, η Lorde δεν είναι το μέσο άτομο της ηλικίας των 20 ετών. Η Ella Yelich-O’Connor (όπως είναι το πραγματικό όνομά της) δεν κατήλθε από τους ουρανούς, όπως κάνει πολλούς να σκεφτούν με την παρουσία της, αλλά προέρχεται από το Auckland της Νέας Ζηλανδίας και το 2013, με τον παρθενικό δίσκο της «Pure Heroine» καθόρισε τη μουσική της γενιάς της. Καθοριστική ήταν η συμβολή του τραγουδιού «Royals».
Μαζί το EP «The Love Club» του 2013, ήταν ένα εγερτήριο σάλπισμα προς τη νεολαία που δεν ταυτίζεται με τις επικρατούσες σοφίες μία μουσικής βιομηχανίας που παραμένει αποφασισμένη να τοποθετεί τους καλλιτέχνες σε τακτοποιημένα κουτιά. Ανέμιξε τη hip-hop, τη R’n’B και την pop με μία ιδιόρρυθμη έκφραση, μινιμαλιστικά beats και στίχους που εξύψωσαν τα εφηβικά τετριμμένα σε καλό-επεξεργασμένα τραγούδια που θα μπορούσαν να κατακτήσουν την κορυφή των charts.
«Ένα τόσο μεγάλο μέρος του δίσκου ήταν τα τραγούδια για οικιακές καταστάσεις, να βγαίνω στα προάστια, να τριγυρνώ με τους φίλους, κάνοντας αυτόν τον ήχο υπερβατικό», λέει η Lorde στο «Stellar».
«Οι πιο ζωντανές εμπειρίες για εμένα, οι πιο «τεχνικολόρ» καταστάσεις, μπορούν να συμβούν όταν πάω για ένα περίπατο ή μία βόλτα με το αμάξι κάπου. Ή μέσα σε 10 λέξεις ακούω κάποιον να λέει στο μετρό. Και μετά βρίσκω τον εαυτό μου σε τρελές καταστάσεις. Συναισθηματικά τρελές καταστάσεις.»
Όπως όταν γνώρισε τον David Bowie. Λίγες μόνο ημέρες προτού «κλείσει» τα 17 (και όχι πολύ μετά την κυκλοφορία του «Pure Heroine»), η Lorde βρέθηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη για να τιμήσει την ηθοποιό Tilda Swinton. Εκεί ήταν επίσης και ο Βρετανός καλλιτέχνης.
Ο David Bowie κράτησε τα χέρια της, την κοίταξε στα μάτια και ξεκαθάρισε ότι η μουσική της ήταν «σαν να ακούς το αύριο». Ύστερα από το θάνατό του πέρυσι, ζητήθηκε από την Lorde να τιμήσει τον David Bowie στα βρετανικά BRIT Awards, όπου τραγούδησε το «Life On Mars» μαζί με την μπάντα του.
Εκείνη η εμφάνιση ήταν ένα διάλειμμα στην επίπονη δημιουργική κύηση του επερχόμενου άλμπουμ της «Melodrama». Για δύο χρόνια, η Lorde θα υπέφερε για τη δημιουργία του soundtrack της ημέρας μετά το αύριο. Είναι μία συνήθη κατάρα για κάθε καλλιτέχνη που το ντεμπούτο του «χτύπησε» το Νο1 στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, πουλώντας πάνω από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.
Καθώς σκιαγραφούσε το σκελετό του «Melodrama», η Lorde μπορούσε να νιώσει το «φάντασμα» του David Bowie να καρτερεί, στο στούντιο, στο μετρό… «Νιώθω τόσο συνδεδεμένη μαζί του ως καλλιτέχνης», δηλώνει. «Ένιωθα πάντα συνδεδεμένη μαζί του, αν και πέρασα μόνο πέντε λεπτά στη συντροφιά του. Ήταν τόσο καλός δημιουργός και είχε ένα όραμα για το έργο που περιλάμβανε τα πάντα.»
Ζώντας στη Νέα Υόρκη, ενώ ηχογραφούσε τη νέα δισκογραφική δουλειά της, η Lorde σχολιάζει: «Ένιωσα ότι με προστατεύει κατά κάποιον τρόπο. Δε θα ήταν καμία έκπληξη σε κανέναν που δεν είμαι περιστοιχισμένη από φαντάσματα ή πνεύματα». Άλλωστε, υπενθυμίζει: «Είμαι βασικά μία μάγισσα.»
Καθώς η Lorde εισέρχεται στην αντίστροφη μέτρηση για την κυκλοφορία του «Melodrama» αυτόν τον μήνα, στις 16 Ιουνίου από τη Universal Music, την τροπαιοθήκη της κοσμούν τα δύο πρώτα της βραβεία Grammy.
Δείτε επίσης: Η Lorde προσθέτει τρίτο κομμάτι
στο παζλ του «Melodrama» με το «Perfect Places»