Ποδαρικό στο 2016 με τη «Μαντάμα Μπατερφλάι»

H όπερα του Πουτσίνι ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής από τη Λυρική Σκηνή στις 17, 20, 22, 23, 24 και 27 Ιανουαρίου. Η σκηνοθεσία και η αισθητική της παραγωγής είναι του Νίκου Σ. Πετρόπουλου.


Δυναμική έναρξη για το 2016 κάνει η Εθνική Λυρική Σκηνή με το ανέβασμα της όπερας του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι», βαπτισμένη στην εικαστική άποψη του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τα κοστούμια και τους φωτισμούς. Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» θα ανεβεί στο Μέγαρο Μουσικής (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη) για έξι μόνο παραστάσεις με πρεμιέρα στις 17 Ιανουαρίου. Ηδη, η ζήτηση είναι υψηλή και απομένουν λίγα μόνο εισιτήρια, ενδεικτικό της δημοτικότητας αυτής της μελωδικής όπερας, που είχε ανεβεί και το 2013 στο Ηρώδειο. Και τότε, όπως και τώρα, πρωταγωνίστρια είναι η Ρουμάνα υψίφωνος Τσέλια Κοστέα, που τα τελευταία χρόνια ζει στην Ελλάδα και έχει επανειλημμένως τραγουδήσει τον ρόλο της Τσο Τσο Σαν στη Νίκαια και σε λυρικά θέατρα της Ιταλίας. Τον θεωρεί, όπως λέει, «ρόλο ζωής».

Αυτή η «γιαπωνέζικη τραγωδία» του Τζάκομο Πουτσίνι παρουσιάζεται στο ανέβασμα της Λυρικής Σκηνής με κομψή λιτότητα. Ο Νίκος Σ. Πετρόπουλος εξηγώντας το σκεπτικό του λέει πως «η όπερα αυτή δεν θέλει μια “γιαπωνέζικη” προσέγγιση, στο ύφος του Θεάτρου Νο, αλλά μια καθαρά “δυτική” αντιμετώπιση, γιατί το έργο αυτό είναι ουσιαστικά η δυτική ματιά σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται στην Ιαπωνία στις αρχές του 20ού αιώνα. Είναι η ματιά του Πιερ Λοτί και της «Madame Chrysanthème», του βιβλίου πάνω στο οποίο βασίστηκε το λιμπρέτο». Η παράσταση έχει το «άρωμα» της γιαπωνέζικης κουλτούρας, ως ατμόσφαιρα, διάθεση και φιλτραρισμένη αισθητική. «Το σκηνικό είναι άσπρο και αφαιρετικό, τόσο για να τονίσει την αίσθηση της απλότητας που έχει η άποψη αυτού του λαού για τη ζωή, όσο και τον επερχόμενο θάνατο της ηρωίδας, εφόσον το πένθιμο χρώμα στην Ιαπωνία είναι το λευκό» λέει ο Νίκος Σ. Πετρόπουλος.

Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» ήταν η πρώτη όπερα που ανέβασε η Λυρική Σκηνή το 1940 – τρεις μέρες πριν από την 28η Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει η ΕΛΣ, στην τότε πρεμιέρα, παραβρέθηκε και ο γιος του Πουτσίνι. Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» έχει ανεβεί σε 37 από τις 76 καλλιτεχνικές περιόδους της ύπαρξης της Λυρικής Σκηνής. «Πρόκειται πραγματικά για ένα έργο που έχει ορίσει την ιστορία του λυρικού θεάτρου στη χώρα μας και σε αυτή τη μεταβατική σεζόν, η ΕΛΣ επιλέγει να το παρουσιάσει ξανά στο πλαίσιο του αφιερώματος που κάνει στην πολυετή ιστορία της» λέει ο κ. Βασίλης Λούρας, υπεύθυνος επικοινωνίας της Λυρικής. Τις παραστάσεις διευθύνουν οι Λουίς Φερνάντο Μαλέιρο και Ηλίας Βουδούρης. Τον ρόλο του Πίνκερτον ερμηνεύουν ο Ιταλός τενόρος Ντάριο Ντι Βιέτρι και ο Δημήτρης Πακσόγλου. Στη δεύτερη διανομή, τον βασικό ρόλο ερμηνεύει η Ραφαέλλα Αντζελέτι. Σημαντικοί όλοι οι ερμηνευτές: Διονύσης Σούρμπης, Πέτρος Σαλάτας, Ινές Ζήκου, Ελένη Δάβου, κ.ά.

Έντυπη



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!