Η χρονιά των γκέι ποπ σταρ
Η μουσική βιομηχανία «βγαίνει από την ντουλάπα».
O23χρονος βρετανός Σαμ Σμιθ κέρδισε τέσσερα βραβεία Γκράμι τον περασμένο Φεβρουάριο για το παρθενικό του άλμπουμ «In the lonely hour». Στην ομιλία του ευχαρίστησε τον άντρα που είχε ερωτευτεί όταν έγραφε τα τραγούδια του δίσκου: «Αυτό το άλμπουμ είναι αφιερωμένο σε σένα. Σε ευχαριστώ που μου ράγισες την καρδιά γιατί χάρη σε σένα κέρδισα τέσσερα Γκράμι!» Έκτοτε έχει αδυνατίσει, οι κουτσομπολίστικες στήλες δεν σταματούν τις εικασίες για τα ερωτικά του μπλεξίματα με διάφορους διάσημους και λιγότερο διάσημους, και μόλις ανακοινώθηκε ότι θα τραγουδήσει το μουσικό θέμα για τη νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ που έχει τίτλο «Spectre». Και βέβαια δεν δίστασε να φανταστεί τον εαυτό του στο ρόλο του γαμπρού που παντρεύεται τον αγαπημένο του στο βίντεο-κλιπ του «Lay me down».
O 25χρονος τραγουδιστής των Years & Years Όλι Αλεξάντερξεκίνησε την καριέρα του στην τηλεοπτική σειρά «Skins». Το πρώτο άλμπουμ του τριμελούς συγκροτήματος με τίτλο «Communion» είναι ήδη ένα από τα εμπορικότερα της χρονιάς στη Μεγάλη Βρετανία και οι ίδιοι δεν κρύβουν τις επιρροές τους από τα μεγάλα ελεκτροπόπ συγκροτήματα της δεκαετίας του ’80 όπως οι Pet Shop Boys. Φτάνει να ρίξει κανείς μια ματιά στους στίχους των ερωτικών τραγουδιών του για να δει ότι είναι γραμμένα για άντρες καθώς, σε αντίθεση με πολλούς προκατόχους του, o Όλι δεν αλλάζει το γένος για να γίνει περισσότερο αποδεκτός στο ευρύ κοινό. Άλλωστε η σχέση του με τον Νιλ Σμιθ, βιολιστή του επίσης πολύ πετυχημένου ελεκτροπόπ συγκροτήματος των Clean Bandit, έχει ανάψει φωτιές στα social media: Μόλις πριν λίγες μέρες το διάσημο ζευγάρι έκανε το κοινό να παραληρεί όταν μοιράστηκαν ένα τρυφερό φιλί στη σκηνή ενός μουσικού φεστιβάλ. Η πιο πρόσφατη επιτυχία των Years & Years έχει τίτλο «Shine».
O 20χρονος αυστραλός Τρόι Σιβάν πριν από έξι χρόνια είχε υποδυθεί το νεαρό Wolverine στην ομώνυμη υπερπαραγωγή με τον Χιου Τζάκμαν. Έκτοτε έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους έφηβους σταρ του YouTube με σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια συνδρομητές στο κανάλι του και πριν δύο χρόνια ανακοίνωσε στους θαυμαστές του πως είναι γκέι ανεβάζοντας ένα βίντεο στη διάσημη πλατφόρμα. Σήμερα θεωρείται από τους πλέον φερέλπιδες καλλιτέχνες στο χώρο της ηλεκτρονικής ποπ. Το τελευταίο βίντεο-κλιπ που κυκλοφόρησε πριν από δύο εβδομάδες διηγείται την πολύ όμορφη ιστορία μιας παιδικής φιλίας ανάμεσα σε δύο αγόρια που καταλήγει σε εφηβικό έρωτα. Το τραγούδι έχει τίτλο «Wild».
O 33χρονος Άνταμ Λάμπερτ έγινε γνωστός το 2009 όταν κέρδισε τη δεύτερη θέση στο American Idol και έκτοτε παραμένει ένας από τους ελάχιστους ανοιχτά γκέι ποπ σταρ της αμερικάνικης μουσικής βιομηχανίας. Με το φετινό άλμπουμ του «The original high» έκανε την απαραίτητη στροφή στην καριέρα του από το γκλαμ-ροκ στη χορευτική ποπ και, με τη βοήθεια του θαυματουργού σουηδού παραγωγού Μαξ Μάρτιν, κατάφερε να κάνει το «Ghost town» μία από τις μεγάλες επιτυχίες του φετινού καλοκαιριού. Δείτε τον να το τραγουδάει ζωντανά στο σόου της Έλεν Ντετζένερες:
Νεαροί αστέρες της μουσικής βιομηχανίας που βγήκαν στο προσκήνιο σε μια εποχή όπου ο γάμος ομοφύλων αποτελεί πλέον πραγματικότητα (τουλάχιστον στον αγγλοσαξονικό κόσμο) και η αμεσότητα των social media έχει γίνει ο κανόνας για όσους είναι δημόσια πρόσωπα. Δεν διστάζουν όχι μόνο να μιλήσουν για την πραγματική τους ζωή, αλλά να την κάνουν κομμάτι της τέχνης τους μέσα από τη μουσική και τους στίχους τους. Αν θέλουμε να κοιτάξουμε προς τα πίσω, η τελευταία περίοδος που οι γκέι καλλιτέχνες σημάδεψαν τόσο μαζικά την ποπ μουσική σκηνή με την ιδιαίτερη ευαισθησία τους ήταν η δεκαετία του ’80, με μεγάλα ονόματα της βρετανικής σκηνής όπως οι Pet shop boys, ο Μπόι Τζορτζ, ο Μαρκ Άλμοντ, ο Τζίμι Σόμερβιλ, οι Erasure και οι Frankie goes to Hollywood.
Σίγουρα είναι πολύ νωρίς για να αποφανθούμε αν οι σύγχρονοι επίγονοί τους θα καταφέρουν κάτι αντίστοιχο. Προς το παρόν, φτάνει να επισημάνουμε είναι ότι οι εποχές είναι πολύ διαφορετικές και εντελώς διαφορετικός ο τρόπος που εκφράζονται αυτές οι ευαισθησίες. Τότε, θέματα όπως η κοινωνική περιθωριοποίηση, η σεξουαλική καταπίεση, η χειραφέτηση και η αναζήτηση αντρικής συντροφιάς εκφράζονταν μέσα από στίχους συχνά κρυπτικούς και υπαινικτικούς που όμως γίνονταν άμεσα αντιληπτοί στον «μυημένο» ακροατή. Σήμερα τα εκφραστικά μέσα είναι πιο απελευθερωμένα, όμως και το ζητούμενο μοιάζει διαφορετικό: ο έρωτας, η τρυφερότητα, η μοναξιά, η ανάγκη για συντροφικότητα, οι δυσκολίες μίας σχέσης. Οι εποχές έχουν αλλάξει, όμως μετά από χρόνια απόλυτης κυριαρχίας της αμερικάνικης hip-hop, η ποπ σκηνή δίνει και πάλι το «παρών» και η μουσική βιομηχανία δείχνει να έχει πάρει το μήνυμα αφήνοντας στην άκρη τις προκαταλήψεις της.
Το διαβάσαμε στο athensvoice.gr