Απεργία ΠΝΟ: Πλοίο ασφαλείας ζητούν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου


Η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, να εφαρμοστεί ο σχετικός νόμος που προβλέπει τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, ‘με δεδομένη τη συνέχιση της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και με την κατάσταση να έχει πάρα πολύ δυσκολέψει και να έχει επιβαρυνθεί”, όπως αναφέρει η περιφερειάρχης.

Επίσης, εξώδικη διαμαρτυρία απέστειλε ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και τις συνέπειες αυτής προς τα ελληνικά νησιά.

Στη διαμαρτυρία του προς το υπουργείο, ο ΕΟΑΕΝ επισημαίνει ότι “τα υποβαλλόμενα, εύλογα αιτήματά της ΠΝΟ, πρέπει να κριθούν με την δέουσα σοβαρότητα, ευθύνη και ταχύτητα από τον αρμόδιο φορέα, που πρέπει να τα αποδεχθεί, μετά από τις κατάλληλες διαπραγματεύσεις και ουσιαστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις, δηλαδή από την Πολιτεία που θα πρέπει να μελετήσει και να καταλήξει σε μια δίκαιη και ορθή απόφαση, ικανοποιώντας ό,τι πρέπει να ικανοποιήσει από τα αιτήματα των απεργιακών κινητοποιήσεων”.

Παράλληλα όμως, τονίζεται “η μακρά αυτή απεργία, έχει νεκρώσει κυριολεκτικά την κοινωνική και οικονομική ζωή των νησιών, τα οποία στερούνται πλέον, όχι μόνο προϊόντων, καυσίμων και άλλων πρώτων υλών και λοιπών αγαθών, αλλά και της δυνατότητας να αντιμετωπίσουν επείγοντα θέματα, κυρίως, υγείας των πολιτών”.

Όπως αναφέρεται επίσης στη διαμαρτυρία, “οι ενέργειες της Πολιτείας δεν φαίνεται να πείθουν και δεν οδηγούν σε κανένα αποτέλεσμα, που να σημάνει το πέρας των απεργιακών αυτών κινητοποιήσεων”. Ο Όμιλος διαμαρτύρεται για την αναποτελεσματικότητα και την ανακόλουθη στάση της Πολιτείας, που δεν μπορεί να διαχειρισθεί την απεργία αυτή και ζητεί την ενεργοποίηση της διάταξης του άρθρου 25 του Νόμου 4256/2014, κατά την οποία:

“1. Για την διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους που δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας ( …)

4α. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συγκαλείται εκτάκτως μετά από την παρέλευση τριών ημερών από την διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης (…) καθορίζονται τα εξής: αα. Το πρόγραμμα των δρομολογίων κλπ (…) ββ. τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν(…) γγ. ο αριθμός και η συχνότητα των δρομολογίων( …) “.

Τέλος ο ΕΟΑΕΝ υπογραμμίζει προς τον υπουργό πως “η εφαρμογή της ως άνω διάταξης καθίσταται άμεσα άκρως επιτακτική, ενόψει του ότι το μέγεθος των μέχρι τούδε ζημιών στα νησιά είναι τεράστιο, η δε ανάκαμψη δεν θα γίνει προ της παρέλευσης αρκετού καιρού. Προκειμένου να μην διογκωθεί η τραγική αυτή κατάσταση στα νησιά, επιβάλλεται άμεσα η εντός της ημέρας ενεργοποίηση του μηχανισμού της ως άνω διάταξης, πράγμα που αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας και συγκεκριμένα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τυχόν προβολή της δικαιολογίας ότι πρόκειται για γεγονός ανώτερης βίας δεν είναι δυνατό να ευσταθήσει, δεδομένου ότι είναι γενικά παραδεκτό ότι ανώτερη βία συνιστά κάθε γεγονός εξαιρετικό και απρόβλεπτο, το οποίο είναι είτε αντικειμενικό (π.χ. σεισμός) είτε υποκειμενικό (π.χ. ασθένεια) και το οποίο δεν θα μπορούσε να προληφθεί όχι μόνο από τον μέσο άνθρωπο αλλά ακόμη και από τον ακραία επιμελή και συνετό. Η ευθύνη, συνεπώς, της Πολιτείας είναι αυτόχρημα τεράστια και ολοκληρωτική”.

 

 

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!