Το YouTube θα πληρώνει και τους Έλληνες δημιουργούς

Κάτι είναι και αυτό!


Κάτι είναι και αυτό!

Κάτι είναι και αυτό!

Κάτι είναι και αυτό!

Μια συμφωνία που αντικατοπτρίζει τις αλλαγές στη μουσική βιομηχανία στη χώρα μας και όχι μόνο, βρίσκεται σε ισχύ εδώ και λίγο καιρό. Η Ανώνυμη Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ) συμφώνησε με την εταιρεία Google στο θέμα της καταβολής δικαιωμάτων προς τους δημιουργούς μέλη της (συνθέτες και στιχουργούς) για όσα τραγούδια προβάλλονται στο YouTube, το οποίο ως γνωστόν από το 2006 ανήκει στην Google.

Σε επικοινωνία του της εφημερίδας «Βήμα» με εκπροσώπους των δύο εταιρειών εκείνοι επιβεβαίωσαν την ύπαρξη της συμφωνίας.

Το λογικό πάντως είναι να ακολουθηθούν οι κανόνες που ισχύουν σε αντίστοιχες συμφωνίες της Google με εταιρείες που διαχειρίζονται τα διαδικτυακά πνευματικά δικαιώματα σε άλλες χώρες.

Τα κριτήρια με τα οποία αποδίδονται τα πνευματικά δικαιώματα έχουν άμεση σχέση με τον αριθμό των views κάθε τραγουδιού, τον χρόνο παραμονής του επισκέπτη στη συγκεκριμένη σελίδα, τον όγκο των διαφημίσεων που υπάρχει στη σελίδα, καθώς και το αν το βίντεο προβάλλεται στο επίσημο κανάλι του καλλιτέχνη στο YouTube ή αν ανέβηκε από κάποιον τρίτο.

Το βέβαιο είναι ότι οι «εναλλακτικοί» δημιουργοί που δεν έχουν δισκογραφική παρουσία ή είναι αποκλεισμένοι από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, είτε για λόγους μάρκετινγκ είτε γιατί πιθανόν το λεξιλόγιο των στίχων τους δεν συνάδει με την εικόνα ή το «πρόσωπο» ενός ραδιοφωνικού και/ή τηλεοπτικού σταθμού, εφόσον είναι μέλη της ΑΕΠΙ ή οποιασδήποτε άλλης εταιρείας διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα για ένα επιπλέον έσοδο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα όπως αναφέρει η εφημερίδα είναι οι Χατζηφραγκέτα που κάποιος που δεν χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο δεν θα έχει ακούσει ποτέ, όμως τα τραγούδια τους με τίτλους «Η φράπα είναι ντόπα» και «Λαϊκό Λούμπεν vs Μνημόνιο» έχουν φτάσει πάνω από τις 250.000 προβολές στο YouTube. Κάποιοι άλλοι καλλιτέχνες έγιναν γνωστοί μέσα από το Διαδίκτυο.

Πάντως, σε πρώτη φάση η συγκεκριμένη συμφωνία αντικατοπτρίζει πιο πολύ την προσπάθεια από πλευράς των εταιρειών πνευματικής ιδιοκτησίας να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα όσων εκπροσωπούν, παρά πρακτικά ένα σημαντικό οικονομικό όφελος για τους ίδιους τους δημιουργούς. Τον Απρίλιο του 2011, ο τότε διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Universal Nτέιβιντ Ρένζερ είχε δηλώσει πως 250.000 προβολές ενός τραγουδιού στο YouΤube αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από 8 δολάρια όσον αφορά τα δικαιώματα που αποδίδονται στον δημιουργό. Αν λοιπόν ο Ρένζερ λέει την αλήθεια, μπορεί για τον Τζάστιν Μπίμπερ με τις περίπου εκατό εκατομμύρια προβολές κάθε τραγουδιού του στο ΥouΤube, τα συγκεκριμένα πνευματικά δικαιώματα να αποτελούν ένα μικρό αλλά σεβαστό χρηματικό έσοδο για τους έλληνες δημιουργούς όμως οι αμοιβές θα έχουν πιο πολύ συμβολικό χαρακτήρα.

Ας γίνει πράξη όλο αυτό και σίγουρα θα είναι ένα βήμα σημαντικότατο για την πορεία της ελληνικής δισκογραφίας και για τους δημιουργούς αυτής.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!