Αμάλ Αλαμουντίν: Το αίτημα της Ελλάδας είναι δίκαιο
Δεν θα πάμε σε δίκη.
Αποφασίσαμε να εξαντλήσουμε τη διαδικασία στην UNESCO, με τη διαμεσολάβηση την οποία αποδέχτηκε ο διεθνής οργανισμός ως προς το ελληνικό αίτημα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, έχοντας στο πλευρό μας εκτός από Έλληνες, και ξένους νομικούς για συμβουλές, όπως οι τρεις διακεκριμένοι δικηγόροι».
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού, Κ. Τασούλας, στη συνέντευξη Τύπου, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης, παρουσία των τριών νομικών από τη Βρετανία, Αμάλ Αλαμουντίν- Κλούνεϊ, Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, του προέδρου της Διεθνούς Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, Ντέιβιντ Χιλ, καθώς και της γγ του ΥΠΠΟΑ, Λίνας Μενδώνη.
«Το θέμα της επανένωσης των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι μοναδική περίπτωση και απαιτείται η επανένωσή τους», δήλωσαν οι τρεις νομικοί από τη Βρετανία, οι οποίοι βρίσκονται στην Αθήνα προκειμένου να υποβάλουν νομικές προτάσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
«Δίκαιο» χαρακτήρισε η δικηγόρος Αμάλ Αλαμουντίν το αίτημα της Ελλάδας για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Τόνισε ότι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να αναγνωρίσει το δίκαιο της ελληνικής πλευράς, ενώ διευκρίνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση θέλει να λυθεί το θέμα φιλικά και αυτή θα αποφασίσει.
«Περιμένουμε την πορεία του αιτήματος στην UNESCO για διαμεσολάβηση πριν η κυβέρνηση προχωρήσει στα επόμενα βήματα», πρόσθεσε.
Νωρίτερα, η ομάδα των νομικών του δικηγορικού γραφείου Doughty Street Chambers ξεναγήθηκε το Μουσείο της Ακρόπολης από τον πρόεδρο του Μουσείου, Δημήτρη Παντερμαλή.
Τους συνόδευε ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, η γενική γραμματέας Λίνα Μενδώνη, όπως επίσης και ο συγγραφέας Νίκολας Γκέιτς.
«Το τραγικό της ιστορίας είναι πως το μισό της ζωφόρου είναι αυτό που βλέπουμε εδώ και το άλλο μισό στο εξωτερικό», είπε ο Ντέιβιντ Χιλ στην Αλαμουντίν, καθώς η ξενάγησή της σσυνεχιζόταν στην αίθουσα του Παρθενώνα, στον τρίτο όροφο του Μουσείου.
Ο Κ. Τασούλας σημείωσε ότι η Ελλάδα πρέπει να περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας της UNESCO. «Το ζήτημα είναι και ευρωπαϊκό και πολιτικό και διμερές» είπε.
Στη διάρκεια της ξενάγησης που κράτησε μισή ώρα η δικηγόρος, τράβηξε τα βλέμματα των επισκεπτών και φυσικά τα φώτα όλων των ελληνικών και ξένων τηλεοπτικών συνεργείων που είχαν συρρεύσει από νωρίς έξω από το Μουσείο Ακρόπολης.
H λιβανέζικης καταγωγής 36χρονη Αλαμουντίν- Κλούνεϊ στάθηκε αρκετή ώρα μπροστά στις αρχαϊκές κόρες, παρατηρώντας τις λεπτομέρειες και την πολύχρωμη διακόσμηση των ενδυμάτων.
Η επιφανής επισκέπτρια φαίνεται ότι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην υψηλή τους τέχνη και άγγιξε φευγαλέα τη «Χιώτισσα», τη μικρή κόρη που ανασηκώνει χαριτωμένα τον ιωνικό της χιτώνα με το αριστερό της χέρι και φέρει περίτεχνη κόμμωση.
Η ξενάγηση συνέχισε με μια στάση μπροστά στο άγαλμα του γυμνού εφήβου «Παιδί του Κριτίου» και σε άλλα αριστουργήματα της αίθουσας με τα αρχαϊκά έργα, συνέχισε στη «Νίκη Σανδαλιζομένη» -τμήμα πλάκας που παριστάνει μια Νίκη που σκύβει να τακτοποιήσει το σανδάλι του ανασηκωμένου δεξιού ποδιού της ενώ η ίδια στρέφεται προς τα αριστερά με τα φτερά της απλωμένα πίσω της.
Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στον περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης για να δει από κοντά τη σύζυγο του Τζορτζ Κλούνεϊ, ενώ οι τουρίστες που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο Μουσείο, έσπευσαν να φωτογραφίσουν την δικηγόρο.