Άντζελα Ισμαήλου: η υπερβολή, η ματαιοδοξία και ο χωρισμός
Ο οριστικός χωρισμός της με τον πανίσχυρο εφοπλιστή.
Ο οριστικός χωρισμός της με τον πανίσχυρο εφοπλιστή.
Ο οριστικός χωρισμός της με τον πανίσχυρο εφοπλιστή.
Ο οριστικός χωρισμός της με τον πανίσχυρο εφοπλιστή.
Μία θυελλώδης σχέση με κόντρες αλλά και έντονο πάθος. Η καλλονή και ο πανίσχυρος εφοπλιστής πάμπολλες φορές μάλωσαν κι άλλες τόσες τα ξαναβρήκαν. Η σχέση τους άλλωστε υπήρξε καρμική.
Γνωρίστηκαν πριν από δώδεκα χρόνια στην business class πτήσης με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Λίγους μήνες μετά οι κοσμικοί κύκλοι Ελλάδας και Νέας Υόρκης καλωσόρισαν στους κόλπους τους τον Γιώργο Οικονόμου και την Αντζελα Ισμαήλου ως το νέο ζευγάρι του τζετ σετ. Τα χρόνια κύλησαν και φτάσαμε στα μέσα του φετινού καλοκαιριού, οπότε η σκηνοθέτιδα αποφάσισε να διοργανώσει το πάρτι στην Πάτμο για την προώθηση της νέας της ταινίας. Ο σύντροφός της, που δεν είδε με καλό μάτι την απόφαση της να στρέψει πάνω τους τα κοσμικά φλας, εκδήλωσε έντονα την αντίθεση του, μία από τις ελάχιστες φορές που εναντιώθηκε στα σχέδια της και η οποία έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει. Το ζευγάρι οδηγήθηκε στον χωρισμό φροντίζοντας να μη διαρρεύσει τίποτα σχετικό στο κοντινό του περιβάλλον, αφού στην Πάτμο εκείνη για ένα διάστημα έμενε σε σκάφος τύπου Magnum, το οποίο της είχε παραχωρήσει ο εφοπλιστής. Τα νέα, βέβαια, σύντομα έγιναν γνωστά στα οικεία πρόσωπα του ζευγαριού.
«Ο χωρισμός είναι οριστικός», τονίζουν φίλοι τους. «Υπάρχει μια ευδιάκριτη ψυχρότητα πια. Δεν μιλούν μεταξύ τους παρά μόνο για τα τυπικά», λένε οι γνωρίζοντες και συμπληρώνουν: «Το γυαλί έχει ραγίσει εδώ και πολύ καιρό. Απλά ο Οικονόμου, που είναι ένας ιδιαίτερα υπομονετικός και ευαίσθητος άνθρωπος, δεν ήθελε να λήξει η σχέση απότομα, προκειμένου να μην υπάρχουν επιπτώσεις στη ζωή και την ψυχολογία της κόρης της Άντζελας, που την έχει μεγαλώσει σαν δικό του παιδί».
Όσοι τους γνωρίζουν μιλάνε για δύο εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, με διαφορές τόσο στη νοοτροπία όσο και στον τρόπο ζωής τους. Εκείνη αγαπά τη δημοσιότητα, αναζητώντας τη συνεχή προβολή της, ενώ εκείνος προτιμά μια εντελώς low profile ζωή. Στα δώδεκα χρόνια της σχέσης τους ελάχιστα ήταν τα διαστήματα που συζούσαν. Η Αντζελα Ισμαήλου έμενε συνήθως στη Νέα Υόρκη και ο Γιώργος Οικονόμου είχε την έδρα του στην Αθήνα. Κι όταν εκείνη βρισκόταν στην Αθήνα, εκείνος ήταν συνεχώς με μια βαλίτσα στο χέρι λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων ανά τον κόσμο. Στην περίπτωση τους, όμως, η απόσταση γεφύρωνε το χάσμα που είχαν μεταξύ τους ως προσωπικότητες.
«Ουσιαστικά βρισκόντουσαν μόνο για κάποια Σαββατοκύριακα σε Λονδίνο και Ντουμπάι και για διακοπές στο σπίτι του Οικονόμου στο St. Barth. Όταν πριν από λίγα χρόνια έμειναν μαζί στο σπίτι του εφοπλιστή στην Εκάλη άρχισαν κι εκεί οι διαφωνίες», ισχυρίζονται κάποιοι. Τον ισχυρό άνδρα της θάλασσας τον είχαν ενοχλήσει και άλλα. Ότι για παράδειγμα ενώ ήταν ο βασικός χρηματοδότης της ταινίας της«Μεγάλοι σκηνοθέτες», τόσο στους τίτλους τέλους όσο και στις παρουσιάσεις που έκανε η δημιουργός σε Νέα Υόρκη και Κάννες, ευχαριστούσε τους πάντες, όχι όμως και αυτόν. Κι ας είχε δώσει κάποιες δεκάδες εκατομμύρια προκειμένου να κάνει το όραμα της συντρόφου του πραγματικότητα.
Λέγονται βέβαια και άλλα. Ότι φωτογραφιζόταν στο σπίτι του στο St. Barth ή στο σκάφος του, το γνωστό «Barracuda», σαν να ανήκαν στην προσωπική περιουσία της και όχι στον σύντροφό της ή έστω και στους δύο.
Πολλοί θυμούνται επίσης τη συνέντευξη που είχε δώσει η κυρία Ισμαήλου στο περιοδικό «Vanity Fair», όπου συστηνόταν ως σύζυγος του κ. Οικονόμου λέγοντας χαρακτηριστικά: «Οταν συνάντησα τον σύζυγο μου, του είπα ότι λατρεύω την τέχνη και την όπερα. Αυτός μου είπε ότι λατρεύει την ιστιοπλοΐα και εγώ του επεσήμανα ότι ελπίζω να μην καταλήξουμε σαν τη Μαρία Κάλλας και τον Αριστοτέλη Ωνάση. Από τότε, όμως, όλα είναι καλά μεταξύ μας. Μου δίνει πολλή ελευθερία».
Κι αυτό σύμφωνα με τους δικούς τους ανθρώπους ήταν αλήθεια. Σαράντα εκατομμύρια ευρώ στοίχισε το θηριώδες «Barracuda», το οποίο διακοσμήθηκε σύμφωνα με το προσωπικό της γούστο και τις δικές της αισθητικές παρεμβάσεις. Τα μοβ πανιά, ας πούμε, που κοσμούν το σκάφος είναι εμπνευσμένα από το έργο «Αντώνιος και Κλεοπάτρα» του Σαίξπηρ, όπου η βασίλισσα είχε ένα πλοίο ντυμένο με μοβ πανιά – εικόνα που έμεινε χαραγμένη στη μνήμη της ευφάνταστης δημιουργού. Οπως και να ‘χει, ο εφοπλιστής δύσκολα χαλούσε τα χατίρια της από την πρώτη στιγμή που έγιναν ζευγάρι. Είχαν άλλωστε και οι δύο χωρίσει από τους συζύγους τους, διατεθειμένοι πλέον να ανοίξουν νέα κεφάλαια στην αισθηματική τους ζωή. Ο Γιώργος Οικονόμου έχει ήδη 5 παιδιά από τους 2 γάμους του – ο πρώτος με μια Ελληνοαυστραλή, με την οποία απέκτησε 3 παιδιά και ο δεύτερος με τη Λίζυ Μανωλά που του χάρισε τα δύο μικρότερα παιδιά του.
Και με τις δύο πρώην συζύγους του ο εφοπλιστής διατηρεί άριστες σχέσεις, φροντίζοντας μάλιστα να τους χαρίζει άνετη διαβίωση, παραχωρώντας στην πρώτη του σύζυγο δύο σπίτια σε Κηφισιά και Πολιτεία και στη δεύτερη δύο βίλες σε Κηφισιά και Φιλοθέη, ενώ όλα τα παιδιά έχουν το καθένα το δικό του σπίτι εντός και εκτός Ελλάδας.
Το χαρακτηριστικό της γαλαντομίας του κ. Οικονόμου δεν έλειψε ούτε από τη σχέση του με την κυρία Ισμαήλου, όπως επίσης δεν έλειψαν και οι πολιτισμένοι τρόποι ακόμα και στη φάση του χωρισμού τους.
Μια δυσάρεστη, είναι αλήθεια, φάση για τα περισσότερα ζευγάρια που συνήθως καταλήγουν σε αλληλοκατηγορίες και παρατράγουδα – όχι όμως για το ζεύγος Οικονόμου και Ισμαήλου που ακόμα διατηρούν έστω και τυπικά επικοινωνία κι ας μην είναι πλέον μαζί.
Ονειρεύτηκε να γίνει ο θηλυκός Σπίλμπεργκ
Ιδιαίτερο πάντως ενδιαφέρον παρουσιάζει το life story εντυπωσιακής γυναίκας που την προηγουμένη εβδομάδα αναστάτωσε το νησί της Πάτμου. Γεννημένη σε μια μεσοαστική οικογένεια (ο θείος της είναι μεγάλος αντιπρόσωπος γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο πατέρας της, πριν χαθεί πρόωρα, ασχολούνταν με τα χρηματοοικονομικά), αν και το μοναδικό κορίτσι της φαμίλιας, μεγάλωσε σαν αγόρι διαθέτοντας τον δυναμισμό του αδελφού της, Θανάση, που είναι και μια από τις μεγάλες αδυναμίες της ζωής της. Με ανησυχίες που ξεκινούν από τη Νομική και φτάνουν μέχρι τη λατρεία της για τον χορό, εγκαταλείπει την Ελλάδα για έναν μεγάλο έρωτα. Έχει ήδη γνωρίσει τον εξαιρετικά γοητευτικό Νικόλα Παπαϊωάννου -που κάποιοι στο παρελθόν τον θυμούνται για τη μετέπειτα σχέση του με τη σιδηρά κυρία της τηλεόρασης Άλκηστη Μαραγκουδάκη- με τον οποίο θα ζήσει κάποια χρόνια στη Νέα Υόρκη.
Στο πολυτελές διαμέρισμα της 5th Avenue Νικόλας και Άντζελα ζουν μια άνετη ζωή, όπως ακριβώς την είχαν ονειρευτεί. Την ευτυχία τους θα ολοκληρώσει ο ερχομός ενός παιδιού: της Μαντονίνας. Φήμες θέλουν την Αντζελα να εμπνέεται το όνομα αυτό από την Μαντόνα, την οποία πάντοτε λάτρευε, αποδεικνύοντας και τις δικές της καλλιτεχνικές ανησυχίες. Η Μαντονίνα θα κρατήσει το επώνυμο της μαμάς, σύμφωνα με την επιθυμία της. Το κορίτσι αυτό είναι για την Άντζελα και η μεγάλη της αγάπη.
«Ήταν πάντα μια εξαιρετική μάνα», τονίζουν άνθρωποι που την ξέρουν. «Το παιδί της ήταν πάντα πρώτο στη λίστα των προτεραιοτήτων της. Μπορεί να είχε πάντα βοήθεια στο σπίτι, ωστόσο μεγάλωσε την κόρη της παραδειγματικά». Νικόλαος και Αντζελα θα χωρίσουν, διατηρώντας ως μοναδικό σημείο επαφής το παιδί τους. Είναι η εποχή που η Άντζελα κάνει κολλητή παρέα με τη Μάρα Καρέτσου, τη Ζέτα Βομβογιάννη, τον Ελβετό χρηματιστή Μαρκ Ντελαμαρίκ και την αντιπρόσωπο του Armani στην Ελλάδα Μίκι Μπρούνι. Κυκλοφορεί με πανάκριβα τζιπ και πάντα εκδηλώνει τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες. Έχει αφήσει εποχή το εξώφυλλο στο περιοδικό «Ταχυδρόμος», όπου η σχετικά άγνωστη τότε Ισμαήλου ποζάρει έχοντας αγκαλιά έναν σκύλο Χάσκι και εντυπωσιάζει τους πάντες με το έντονο και φιλόδοξο βλέμμα της.
Δεν είναι η πρώτη φορά που θα συστηθεί στο ευρύτερο κοινό. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι την εποχή που ζούσε στην Αμερική είχε σχεδιάσει τη δική της συλλογή ρούχων υπό τον τίτλο «Anisma», η οποία προέκυψε από τα αρχικά του ονοματεπώνυμου της Άν(τζελα) και Ισμα(ήλου). Την ίδια ονομασία είχε δώσει άλλοτε και στο σκάφος της που είχαν εκείνη την εποχή μαζί με τον Νικόλα. «Στις ΗΠΑ ασχολήθηκε με τα ρούχα. Αρχικά με τη χονδρική, κάνοντας εισαγωγή γνωστών οίκων από το Μιλάνο, και αργότερα με τον σχεδιασμό της δικής της παραγωγής. Είναι ξύπνια, δυναμική και με πολύπλευρο ταλέντο», υποστηρίζουν εκείνοι που τη γνωρίζουν. Την αγάπη της για τη σκηνοθεσία θα την εκδηλώσει την εποχή που αποφασίζει να κάνει την πρώτη της ταινία. Άλλωστε οι σπουδές της στο Columbia University είναι το καλύτερο εφόδιό της. Το ντοκιμαντέρ «Μεγάλοι σκηνοθέτες», στο οποίο εκτός από σκηνοθέτης είναι και παραγωγός, αποτελεί μια προσωπική αφήγηση και εκ βαθέων συζήτηση με τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες. Από τον Μπερτολούτσι έως τον Βρετανό Κεν Λόουτς. Λέγεται ότι το σκηνοθετικό πόνημα της κυρίας Ισμσήλου δεν βρήκε την ανταπόκριση του κοινού και ότι κάποιοι την είδαν σε φάση εκνευρισμού να αναρωτιέται: Τι παραπάνω έχει π.χ. η Νία Βαρντάλος από εκείνη.
Η αλήθεια είναι ότι ουδείς από εκείνους που μετέφεραν την είδηση δεν ήταν αυτόπτης μάρτυρας για να επιβεβαιώσει με σιγουριά το γεγονότα ή να πείσει ότι εντάσσεται και αυτή μέσα στους αστικούς μύθους που συνήθως περιβάλλουν πολύπλευρες προσωπικότητες και εν γένει τους σταρ.