Χρόνια πολλά Facebook!

Το παρελθόν και το μέλλον του βασιλιά των social media.


Δέκα χρόνια είναι πολλά, όχι όμως τόσα για να βρεθεί κάποιος από τις φοιτητικές εστίες του Harvard στην κορυφή της τεχνολογίας, της επιχειρηματικότητας και του πλούτου. Σήμερα, Τρίτη, το fb συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής αλλά στα κεντρικά του βασιλιά των social media ανησυχούν κι ας μετρούν  1,23 δισεκατομμύρια χρήστες. Οι φήμες για το αβέβαιο μέλλον του Facebook φουντώνουν όπως και οι προβλέψεις που κάνουν λόγο για απώλεια έως και του 80% των χρηστών έως το 2017.

Σήμερα βέβαια οι στατιστικές μαρτυρούν το αντίθετο. 1,23 δισεκατομμύρια χρήστες, 6  δισ. likes and 350 εκατ, φωτογραφίες καθημερινά. Τα κέρδη το 2013 ξεπέρασαν τα 1,5 δισ. δολ  ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 63% το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Τι άλλαξε την περασμένη δεκαετία;

Ο Μαρκ Zούκεμπεργκ

 

Οι χρήστες

 

Δεκέμβριος 2004: 1 εκατομμύριο

Σήμερα: 1,23 δισεκατομμύρια

Η έδρα

 

Το προφίλ των χρηστών

 

Τότε: Φοιτητές

Σήμερα: 65+

Χρήστες κινητών τηλεφώνων

 

Τότε: 0

Σήμερα: 945 εκατομμύρια/μήνα

Logo

 

Αξία

Τότε: 4,9 εκατομμύρια δολάρια

Σήμερα: 153 δισεκατομμύρια δολάρια

Εσοδα

Τότε: 0 δολ
Σήμερα: 7,87 δισ. δολ

Οι εργαζόμενοι

 

Τότε: 5 (οι ιδρυτές του)

Σήμερα: 6.337

Tι θα αλλάξει την επόμενη δεκαετία;

Θεωρία Νο1: Το Facebook μένει μόνο του

Ο νόμος Metcalf προβλέπει ότι η αξία ενός δικτύου είναι ανάλογη με το τετράγωνο του αριθμού των κόμβων, δηλαδή του αριθμού των χρηστών του δικτύου. Πρόκειται για την «δικτυακή συνέπεια» ,  που οδηγεί στις αυξημένες αποδόσεις σε μια δικτυακή οικονομία και που βοήθησε το Facebook να αναπτυχθεί. Πολλοί όμως πιστεύουν ότι ο ίδιος νόμος μπορεί να σημάνει και την πτώση του. Δηλαδή, εάν επιταχυνθεί η έξοδος των χρηστών του Facebook τότε, πολύ γρήγορα μπορεί να έχει την τύχη του MySpace.

Θεωρία Νο2: Αποχωρούν οι έφηβοι

Ο καθηγητής Ντάλιελ Μίλερ του University College London έχει ασχοληθεί με τα δημογραφικά στοιχεία του Facebook. Κατά τον ίδιο, το Facebook είναι «πεθαμένο και θαμμένο» για τους 16χρονους και 18 χρονους. Ο ίδιος εκτιμά ότι άλλα μέσα όπως το Snapchat και το Twitter έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις νεότερες γενιές που είναι πιο συνειδητοποιημένες σε ό,τι αφορά τους κινδύνους της έκθεσης στο Διαδίκτυο. Ερευνα του  iStrategyLab που δείχνει πτώση 25% της χρήσης στην ηλικιακή ομάδα 13-17 (από 13,1 εκατ. σε 9,8 εκατ.), αύξηση κατά 33%  της χρήσης στις ηλικίες 25-34 (33,2 εκατ σε 44 εκατ.) και μεγαλύτερη αύξηση στις ηλικίες 35-54, σχεδόν 41% ενώ στα  55+ η αύξηση αγγίζει το 80%!
Θεωρία Νο3: To Facebook γίνεται κινητό…

Σήμερα οι μισοί και πλέον χρήστες έχουν πρόσβαση στο site μέσω των κινητών τους συσκευών. Μόλις την περασμένη εβδομάδα το Facebook ανακοίνωσε μια νέα εφαρμογή, το Paper.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!