Ηχος κάθε εποχής, από το μπαρόκ έως τον ρομαντισμό, στο Μέγαρο Μουσικής
Η υψίφωνος Φανή Αντωνέλου θα παρουσιάσει το ρεσιτάλ «Liederabend – Poem into song».
Η υψίφωνος Φανή Αντωνέλου και ο πιανίστας και τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς, σολίστ, παρουσιάζουν την Τετάρτη 13 Απριλίου στις 8.30 το βράδυ στην Αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής το ρεσιτάλ «Liederabend – Poem into song», με τραγούδια και έργα για τσέμπαλο, πιανοφόρτε και πιάνο, από την εποχή του μπαρόκ έως τον ρομαντισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες με έργα για φωνή και πληκτροφόρο, καθώς και σόλο πληκτροφόρο. Σε κάθε μέρος, τέσσερα ιστορικά μουσικά όργανα μας φέρνουν πιο κοντά στον αυθεντικό ήχο κάθε εποχής, από το μπαρόκ έως τον ρομαντισμό.
Πρόκειται για ένα τσέμπαλο, δύο φορτεπιάνα (Neupert / Dulcken 1795 & Stodart 1820) και ένα πιάνο Pleyel (περ. 1870). Το τσέμπαλο στην εποχή του μπαρόκ, αλλά και αργότερα, ήταν το κύριο πληκτροφόρο μουσικής δωματίου. Με τη συνοδεία του θα απολαύσουμε τραγούδια του Πέρσελ, του Εκλς και του Μότσαρτ. Στα μέσα του 18ου αιώνα, ένα νέο τσέμπαλο με σφυριά (φορτεπιάνο) κέντρισε το ενδιαφέρον των συνθετών.
Επρεπε όμως να περιμένουν έως τα τέλη του αιώνα για να τελειοποιηθεί μηχανικά, ώστε να το αξιοποιήσουν. Το 1795 ο Ντούλκεν (Dulcken) κατασκεύασε ένα πληκτροφόρο, αντίγραφο του οποίου θα ακούσουμε σε έργα Χάιντν, Μότσαρτ, Ράιχαρντ και Τσέλτερ. Η μετάβαση στον 19ο αιώνα θα γίνει μέσω ενός αυθεντικού Stodart του 1820, ιδανικού πληκτροφόρου για την ερμηνεία συνθέσεων του Μπετόβεν και του Σούμπερτ. Το πιάνο Pleyel του 1870 είναι από τα καταλληλότερα για την ερμηνεία της μουσικής των Μπραμς και Βάγκνερ, με την οποία θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα της βραδιάς. Για την καλύτερη κατανόηση του ποιητικού κειμένου των τραγουδιών έχει προβλεφθεί προβολή ελληνικών υπερτίτλων. Πριν από το μουσικό μέρος θα υπάρξει σύντομος σχολιασμός του προγράμματος από τον Τίτο Γουβέλη.