Κηφισιά – Φάληρο με ποδήλατο και απόλυτη ασφάλεια!

Υπό κατασκευήν ο μεγάλος ποδηλατόδρομος που θα ενώνει τα βόρεια με τα νότια προάστια της Αθήνας.


Ενα αληθινά αισιόδοξο και εντυπωσιακά ρεαλιστικό πλάνο –αφού το έργο έχει ήδη ξεκινήσει– φαίνεται πως μπορεί να αλλάξει όλα όσα ξέραμε για τη σχέση της Αθήνας με το ποδήλατο.

Πρόκειται για τον είκοσι τριών χιλιομέτρων ποδηλατόδρομο που θα ενώνει την Κηφισιά με το Φάληρο – δηλαδή, τα βόρεια προάστια με το θαλάσσιο μέτωπο. Το νότιο τμήμα του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου, η διαδρομή Γκάζι – Φάληρο, έχει αρχίσει να υλοποιείται και τους προσεχείς μήνες θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Αναφερόμαστε στο έργο που θα συνδέει το κέντρο της πόλης, τις περιοχές Γκάζι, Πετράλωνα, Θησείο με τη θάλασσα. Ή, για να το πούμε ακόμα πιο απλά, επειδή υποπτευόμαστε πως ακόμη αμφιβάλλετε, πως ένας πολίτης με το ποδήλατό του ή ένα ζευγάρι ή μια παρέα φίλων ή η μαμά ή ο μπαμπάς με το παιδάκι ή και όλοι αυτοί μαζί θα μπορούν ύστερα από 25΄ χαλαρής ποδηλασίας να βρεθούν από το Γκάζι στη θάλασσα, στο ύψος του Φαλήρου!

Και μάλιστα, όλα τα παραπάνω με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να… ιδρώσουν, καθώς οι κλίσεις είναι από μηδενικές έως ελάχιστες.

Το έργο, το οποίο υλοποιεί το ΥΠΕΚΑ με την πλήρη υποστήριξη του Δήμου Αθηναίων και όλων φυσικά των δήμων τους οποίους διασχίζει ο ποδηλατόδρομος, σχεδίασε η μονάδα βιώσιμης κινητικότητας, με επικεφαλής τον Θάνο Βλαστό, καθηγητή ΕΜΠ.

Το δεύτερο τμήμα του ποδηλατόδρομου αφορά τη διαδρομή 12 χιλιομέτρων από την οδό Ερμού ώς την Κηφισιά, διαμέσου των οδών Αθηνάς, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίας Ζώνης, Ταϋγέτου, Λ. Ιωνίας και, παράλληλα με τις γραμμές του τρένου, ώς τον σταθμό της Κηφισιάς. Αυτό βρίσκεται στη διαδικασία της «αναμονής» έναρξης των εργασιών του, παρόλο που οι άδειες υπάρχουν και έχει την τυπική έγκριση να ξεκινήσει. Πρόκειται για καθοριστικό και τεράστιας σημασίας για την πόλη έργο. Μια παρέμβαση, η οποία θα επιτρέψει όχι μόνο στον έμπειρο ποδηλάτη αλλά και στον μέσο χρήστη ποδηλάτου να «πιάνει» τον ποδηλατόδρομο από την οδό Ταϋγέτου, για παράδειγμα, στα Ανω Πατήσια και σε περίπου 40΄ να κάνει μια εκπληκτική βόλτα ώς τη θάλασσα, ανακαλύπτοντας πως αν θέλουμε να μετακινηθούμε, μπορούμε τελικά να χρησιμοποιήσουμε ακόμη και τα πόδια μας.

Και λέγοντας αυτό το τελευταίο δεν μπορώ να μη σκεφτώ τους χιλιάδες συμπολίτες μας με τα αμαξίδια, οι οποίοι θα μπορέσουν να αποκτήσουν μια όαση αυτονομίας, η οποία θα τους επιτρέψει να δουν την πόλη με άλλο μάτι.

Γιατί λοιπόν δεν γίνεται το έργο… αμέσως, θα αναρωτηθείτε. Γιατί δεν έχει τελειώσει ήδη;

Η απάντηση είναι απλή και έχει τέσσερις βασικές αιτίες: η πρώτη είναι πως περνάει μπροστά από κάποια καφέ, τα οποία απλώνουν παράνομα τα τραπεζοκαθίσματά τους και δεν θέλουν να χάσουν το πλεονέκτημα, χωρίς να σκέφτονται το πραγματικό κέρδος τους, τους περισσότερους πελάτες που θα αποκτήσουν καθώς μεγάλος αριθμός επισκεπτών θα περνάει πλέον μπροστά από αυτά.

Η δεύτερη είναι πως κάποιοι συμπολίτες δεν θέλουν να χάσουν τις θέσεις παράνομης στάθμευσης. Δεν σκέφτονται όμως πως τα σπίτια τους θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία, τα παιδιά τους θα κυκλοφορούν με ασφάλεια και πως τελικά και οι ίδιοι θα ωφεληθούν χρησιμοποιώντας τον ποδηλατόδρομο.

Η τρίτη αιτία είναι πως ως άνθρωποι, σιχαινόμαστε τις αλλαγές!

Και η τέταρτη (και πιο σημαντική) πως οι πολιτικοί μας σκέφτονται τις αντιδράσεις όλων των παραπάνω και παθαίνουν έναν ακόμη πονοκέφαλο.

Χωρίς όμως να σκέφτονται παράλληλα τους υπόλοιπους χιλιάδες πολίτες που θα τους ευγνωμονούν επειδή η πρωτεύουσα της χώρας αλλάζει όψη με έναν τρόπο τόσο απλό, οικονομικό αλλά και ουσιαστικό ταυτόχρονα.

Και, τελικά, ποιος θα υποστηρίξει το έργο; Εμείς οι ίδιοι, με την «ψήφο εμπιστοσύνης μας», αφού πρώτα κατανοήσουμε πως πρόκειται για μια παρέμβαση που, με ελάχιστα χρήματα και ελάχιστες υποχωρήσεις, θα αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε στην Αθήνα.

Κηφισιά – Φάληρο λοιπόν με ποδήλατο και με απόλυτη ασφάλεια.

Σκέφτεστε κάτι καλύτερο;

kathimerini.gr



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!