Μάγδα Φύσσα: Θέλουμε από εδώ και πέρα ζωντανούς ήρωες – Δεν υπάρχει περίπτωση να είμαι ούτε βήμα πίσω


Ένδεκα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την εν ψυχρώ δολοφονία του Παύλου Φύσσα, γνωστού και ως Killah P στη μουσική σκηνή της χώρας, η οποία προκλήθηκε από την επίθεση τάγματος εφόδου της Χρυσής Αυγής και το μαχαίρι του χρυσαυγίτη Γιώργου Ρουπακιά, στο Κερατσίνι.

Συγκεντρώσεις, πορείες και μουσικές εκδηλώσεις είναι προγραμματισμένες για σήμερα στη μνήμη του Παύλου Φύσσα. Στις 17:30 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στο μνημείο του Παύλου Φύσσα και πορεία προς τη Μάντρα Μπλόκου της Κοκκινιάς. Η πορεία θα καταλήξει στην πλατεία της Νίκαιας, στο Μετρό του Αγίου Νικολάου.

Με εντολή της ΕΛ.ΑΣ, οι σταθμοί της Γραμμής 3 του Μετρό «Κορυδαλλός» και «Μανιάτικα» θα κλείσουν στις 15:30 και οι συρμοί θα διέρχονται από αυτούς χωρίς στάση. Οι σταθμοί θα επαναλειτουργήσουν με νεότερη εντολή της ΕΛ.ΑΣ.

«Δεν θα κάνω βήμα πίσω»

Η μητέρα του Παύλου, Μάγδα Φύσσα, μιλώντας σήμερα το πρωί στις τηλεοπτικές κάμερες, έδωσε για ακόμα μια φορά -με τον χαρακτηριστικό, συγκλονιστικό της τόνο- δύναμη και ελπίδα σε όλους τους ανθρώπους που αντιτάσσονται του φασισμού και των ακροδεξιών οργανώσεων.

«Θέλουμε από εδώ και πέρα ζωντανούς ήρωες, και ούτε βήμα πίσω», τόνισε εμφατικά. «Ούτε βήμα πίσω. Αυτό να το καταλάβουνε καλά. Δεν υπάρχει περίπτωση να είμαι ούτε βήμα πίσω. Και να τον αγαπάτε, όπως του το δείχνετε 11 χρόνια» πρόσθεσε

«Μακάρι να μπορούσαμε να ήμουν εγώ εκεί και να έτρωγα εγώ το μαχαίρι»

Εχθές το βράδυ, απευθυνόμενη στον γιο της, η Μάγδα Φύσσα συγκίνησε το κοινό της συναυλίας του «Αντιφασιστικού Σεπτέμβρη», που πραγματοποιεί ο Σύλλογος Πολιτισμού «Παύλος Killah P Φύσσας».

«Μακάρι να μπορούσαμε να ήμουν εγώ εκεί και να έτρωγα εγώ το μαχαίρι. Αλλά δεν ήμουν Παύλο μου, και τώρα είμαι εδώ υποχρεωμένη… Υποχρέωση απέναντι σε εσένα, σε αυτό το πλάσμα που ήσουν.

Ένδεκα χρόνια, να αποδείξουμε ότι ήσουν ένας σπουδαίος άνθρωπος και άξιζε να ζήσεις. Αλλά δεν σε αφήσαμε. Κοιτά γύρω σου να δεις τι γίνεται. Πόσος κόσμος σε γιορτάζει σήμερα… Πολύς κόσμος. Και πάντα. Και κάθε χρόνο.

Αυτό που με πονάει περισσότερο από όλα είναι αυτό, ότι ήταν ο τελευταίος καφές που ήπιαμε, εκείνη την ρημάδα μέρα… Πού να το ξέρω όμως, δεν το ήξερα… Και τόσα που δεν είπαμε, που δεν προλάβαμε, γιατί δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους. Ότι έφυγες εκείνο το απόγευμα και ότι δεν θα σε ξαναδούμε και δεν θα ξανάακουσουμε τη φωνή σου.

Σε ευχαριστώ για άλλη μια φορά που ήρθες στη ζωή μου, που εγώ ήμουν η μάνα σου. Και εύχομαι να έχουμε καλή αντάμωση. Εύχομαι να χαίρεσαι από εκεί, γιατί όλοι είναι εδώ. Τα αδέλφια σου, οι ανιψιές σου, που μεγαλώσανε, το Παυλί σου, η Χριστίνα σου, όλοι είναι εδώ, εδώ, εδώ… Ο κόσμος είναι εδώ Παύλο, για εσένα.

Δεν θέλαμε να κάνουμε μνημόσυνο, ποτέ δεν θέλαμε. Θέλαμε να σε γιορτάζουμε, πάντα θα σε γιορτάζουμε. Και όσο πάει και πληθαίνει ο κόσμος που σε αγαπάει. Και εγώ τους ευχαριστώ πολύ που σε αγαπάνε. Του ευχαριστώ, γιατί το αξίζεις. Και ευχαριστώ όλους όσους έρχονται, με μεγάλη αγάπη, οι καλλιτέχνες και προσφέρουν αυτό που προσφέρουν για εσένα, για εμάς όλους.

Καλή αντάμωση παιδί μου, καλή αντάμωση».

Στη σκηνή ανέβηκαν οι Unveil the Sense, η Μάγδα Βαρούχα, οι Fundracar, οι Κοινοί Θνητοί , ο Δημήτρης Μυστακίδης, οι Λόγος Τιμή και ο Γιώργος Νταλάρας, ενώ ο Βασίλης Παπακώνσταντίνου που έκλεισε τη συναυλία, ανέβασε στην σκηνή την Μάγδα Φύσσα, φίλους και συγγενείς του Παύλου και να τραγούδησαν όλοι μαζί αγκαλιασμένοι το Ακορντεόν του Μάνου Λοΐζου.

Μεσάνυχτα της 18ης Σεπτεμβρίου 2013: «Αυτός με μαχαίρωσε, πιάστε τον»

Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα έγινε τις πρώτες πρωινές ώρες της 18ης Σεπτεμβρίου 2013. Ο Killah P βρισκόταν μαζί με την σύντροφό του και με φίλους του, σε μία καφετέρια στο Κερατσίνι, όπου παρακολουθούσαν αγώνα ποδοσφαίρου.

Στην ίδια καφετέρια, βρισκόταν επίσης μία άλλη παρέα, μεταξύ των οποίων και Χρυσαυγίτες, που αναγνώρισαν τον Παύλο Φύσσα και του επιτέθηκαν φραστικά. Ενημέρωσαν «δικούς τους» και μέσα σε λίγα λεπτά σχηματίστηκε ένα πολυμελές «τάγμα εφόδου» από διάφορες περιοχές.

Όταν τελείωσε ο αγώνας, ο Παύλος και η παρέα του βγήκαν από την καφετέρια, ωστόσο, αντιλήφθηκαν πως είναι σχεδόν περικυκλωμένοι. Επιχείρησαν να φύγουν από την περιοχή αλλά, σύμφωνα με μαρτυρίες, όταν διαπίστωσαν ότι αυτό δεν είναι εφικτό, ο Παύλος έδιωξε τους υπόλοιπους και έμεινε μόνος του για να αντιμετωπίσει τους Χρυσαυγίτες.

«Ο Παύλος μας φώναξε “τρέξτε, τρέξτε”. Αρχίσαμε να τρέχουμε. Ο Παύλος σταμάτησε να τρέχει για να τους καθυστερήσει και να τους απωθήσει, να μην φτάσουν σ’ εμάς», είχε περιγράψει τότε ένας φίλος του μουσικού, που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ.

Μεταξύ των Χρυσαυγιτών ήταν και ο Γιώργος Ρουπακιάς, ο οποίος έπειτα από σχετική ενημέρωση είχε φύγει από το σπίτι του και οδήγησε μέχρι την Παναγή Τσαλδάρη.

Όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε η Forensic Architecture, διαφορετικές ομάδες επιτέθηκαν στον Παύλο σε «κύματα». Τον χτυπούν, αποχωρούν και έρχονται άλλοι. Και αυτό διαρκεί για 2-3 λεπτά μέχρι που ο Ρουπακιάς μπαίνει ανάποδα στο ρεύμα κυκλοφορίας, βγάζει το μαχαίρι που είχε μαζί του και χτυπά τον Παύλο Φύσσα.

Ο μουσικός, παρότι αιμόφυρτος, πρόλαβε να υποδείξει τον Ρουπακιά ως τον δράστη της επίθεσης. «Αυτός με μαχαίρωσε, πιάστε τον», είπε στους αστυνομικούς που βρίσκονταν στο σημείο, όπως περιέγραψε ο φίλος του.

Ο Ρουπακιάς συνελήφθη και ομολόγησε. Ο Παύλος Φύσσας μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Κατά τη διάρκεια της δίκης της Χρυσής Αυγής παρατέθηκε πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων και μαρτυριών σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν το βράδυ της δολοφονίας του αντιφασίστα μουσικού.

Μεταξύ των στοιχείων αυτών, ήταν και η οπτικοακουστική τεχνική μελέτη που εκπόνησε το ερευνητικό κέντρο Forensic Architecture, από την οποία προέκυψε η ακριβής θέση των εμπλεκόμενων προσώπων και η ακριβής χρονική αλληλουχία των γεγονότων.

Η ομάδα, αποτελούμενη από τον Στέφανο Λεβίδη, την Σιμόν Ρόουατ και τον διευθυντή και ιδρυτή του κέντρου, Άιαλ Γουάιζμαν, ανέλαβε την έρευνα για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Τους είχαν προσεγγίσει η οικογένεια του Παύλου Φύσσα και οι συνήγοροί τους, με στόχο την αξιοποίηση των πειστηρίων στη δικογραφία.

Έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στη δικογραφία, ανέλυσαν όλο το βιντεοληπτικό και ηχητικό υλικό, που περιλαμβάνεται στη δικογραφία. Πρόκειται για βίντεο από κοντινές κάμερες ασφαλείας, απομαγνητοφωνήσεις του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας της αστυνομίας και του ΕΚΑΒ, και καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων.

 

διαβάστε περισσότερα



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!