O ιερέας – πιλότος που ενώνει τους απόδημους με την πατρίδα
Ο πατέρας Νικόλαος Αλεξανδρής, πρόεδρος της Sky Greece, δημιούργησε την πρώτη ελληνική αποκλειστικά διηπειρωτική αεροπορική εταιρεία
«Ζούμε για την ημέρα αυτή. Όσο πλησιάζει η χαρά μας γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Για τον ελληνισμό του Καναδά, όπου ζω τα τελευταία τριάντα και χρόνια, οι κύκλοι της Ολυμπιακής ήταν ο ομφάλιος λώρος που ένωνε την πατρίδα με εμάς, και ξαφνικά κόπηκε. Σκέψου τώρα που ο “Ταξιάρχης” (το όνομα του πρώτου ιδιόκτητου Boeing της Sky Greece) θα προσγειωθεί έχοντας σήμα την γαλανόλευκη». Ο άνθρωπος που μου μιλάει για το όνειρο του που κοντοζυγώνει στην πραγματοποίηση του δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο της εταιρείας, ο πολυπράγμων ιερέας Νικόλαος Αλεξανδρής.
Συναντηθήκαμε στο αρχηγείο της Sky Greece στο Μαρκόπουλο όπου μία ομάδα έμπειρων στελεχών από την πρώην Ολυμπιακή, και κάποιοι ελάχιστοι από την Aegean, υπερηφανεύονται ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν την πρώτη αποκλειστικά υπερατλαντική ελληνική αεροπορική εταιρεία.
Αν και με καταγωγή από την Λακωνία ο πατέρας Νικόλαος όμως αυτό που πρόταξε στην συζήτηση μας ήταν η πρώτη υπερατλαντική σύνδεση στην ιστορία Μακεδονίας «κάτι που το χρειαζόταν η Θεσσαλονίκη μιάς και ήταν λίγο “παραπεταμένη”». Η συμπρωτεύουσα θα ενώνεται με το Τορόντο με ενδιάμεσο σταθμό την Βουδαπέστη. Η κίνηση αυτή πέρα από τεχνικούς λόγους (ο μικρός αεροδιάδρομος του Μακεδονία δεν επιτρέπει στο Boeing 767 ER, το μεγαλύτερο αεροπλάνο σήμερα στην Ελλάδα, να απογειώνεται με το σύνολο των καυσίμων που απαιτεί ένα τόσο μεγάλο ταξίδι) γίνεται για να καλύψει και την ανάγκη που έχουν οι Ούγγροι του Τορόντο, που υπολογίζονται σε 200.000 για απευθείας σύνδεση με την πατρίδα τους.
Όπως εξηγεί ο συνομιλητής μας είναι ένα κενό που εντοπίσαμε στην πορεία που για εμάς που βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα είναι σημαντικό για την βιωσιμότητα μας. Αντίστοιχα πέρα από την εβδομαδιαία απευθείας πτήση Αθήνα – Τορόντο – Αθήνα θα προστεθεί και αυτή που θα έχει ως ενδιάμεσο σταθμό το Ζάγκρεπ για καλύψει τις υπερατλαντικές ανάγκες των απόδημων Κροατών. Η προσθήκη των δύο παραπάνω εθνικοτήτων δίνει την δυνατότητα στην Sky Greece να κρατήσει ζωντανή την σύνδεση με την Ελλάδα και τον χειμώνα, κάτι που συμβεί και με τις πτήσεις από Νέα Υόρκη που ξεκινήσουν 15 Μαϊου από και προς την Αθήνα.
Για να πάρει την έγκριση να πετάξει ο «Ταξιάρχης» σε ΗΠΑ αλλά και Καναδά, που οι αρχές του θεωρούνται ακόμη πιο αυστηρές λόγω και των ακραίων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στην χώρα, η Sky Greece θα έπρεπε να αποδείξει ότι έχει και πτητικό έργο πέρα από τα έμπειρα στελέχη (τους πιλότοι της Ολυμπιακής που πραγματοποιούσαν ήδη τα δρομολόγια από και προς τον Καναδά) .
Έτσι αυτό το διάστημα το αεροσκάφος της εταιρείας πραγματοποιεί πτήσεις με άοπλους στρατιώτες για λογαριασμό των Ηνωμένων Εθνών σε Αφρική και Ασία. Στο παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και συμβόλαια που έχει εκτελέσει η εταιρεία από το περασμένο καλοκαίρι συμβόλαια που έχει εκτελέσει για λογαριασμό αεροπορικών εταιριών του Μαρόκο και της Μαγαδασκάρης (12 ώρες πτήση Μασσαλία – Μαγαδασκάρη).
«Την πρώτη ημέρα μετά την ανακοίνωση ότι μπορούμε να πετάξουμε στον Καναδά, τα πρακτορεία με τα οποία συνεργαζόμαστε σε Μόντρεαλ και Τορόντο πούλησαν 300 εισιτήρια. 300 εισιτήρια σε μία ημέρα για μια νέα εταιρεία δεν είναι μικρό πράγμα. Όμως η Sky Greece είναι ένα ξέσπασμα του απόδημου ελληνισμού. Δεν είμαστε μόνο μία αεροπορική εταιρεία, είμαστε μία ιδέα, ο Έλληνας που αποκτά πάλι την εμπιστοσύνη του . Μέσα από εμάς θα προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα και η ελληνική φιλοξενία» αναφέρει ο πατέρας Νικόλαος που μαζί με τον Βασίλη Αλεφαντή (αντιπρόεδρο και εμπορικό διευθυντή) και Παναγιώτη Χειλάκο (αντιπρόεδρο και οικονομικό Διευθυντή) δημιούργησαν την νέα αεροπορική εταιρεία. Άνθρωπος κλειδί στην σύσταση και λειτουργία της Sky Greece είναι και ο Νίκος Μανουδάκης, ο άνθρωπος που βοήθησε τον Στέλιο Χατζηιωάννου να δημιουργήσει την EasyJet.
Αυτό που κάνει τον κ. Αλεξανδρή να πιστεύει ότι η εταιρεία που έχει δημιουργήσει θα μακροημερεύσει είναι όπως προαναφέρθηκε η σχέση της με τον ελληνισμό. Και στις τρεις μητροπόλεις που θα πετάει διαθέτει γραφεία εκεί που χτυπάει η καρδιά των απόδημων. Στην Νέα Υόρκη (φυσικά) στην Αστόρια και στο Τορόντο στο Greek City στην Danforth Av. Παράλληλα τα γραφεία στο Μόντρεαλ τα οποία βρίσκονται μέσα στην ελληνική κοινότητα έχουν επανδρωθεί με ικανά στελέχη από την AirCanada και τις άλλες μεγάλες αεροπορικές του Καναδά. Το κρυφό όμως χαρτί είναι η στενή συνεργασία με τους ομογενείς τουριστικούς πράκτορες που πουλάνε κυρίως τουριστικά πακέτα προς την Ελλάδα, αυτά αναγκαστικά μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής συνεργάστηκαν με τις καναδικές εταιρείες που έρχονταν εποχικά στην Ελλάδα και πλέον αναμένεται να στηρίξουν στο σύνολο τους την νέα προσπάθεια. Πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι ομογενείς μόνο στο Τορόντο υπολογίζονται σε 150.000 ενώ στο σύνολο του Καναδά εκτιμούνται σε 350.000.
«Δεν πρέπει να παραβλέπουμε το κομμάτι του ελληνισμού και της αγάπης που έχει ο Έλληνας με ότι τον συνδέει με την πατρίδα» θα επαναλάβει. «Η Air Canada μπήκε στην γραμμή της Αθήνας, ως αλεξιπτωτιστής, επειδή έφυγε η Ολυμπιακή. Στην Νέα Υόρκη στα τελευταία χρόνια της Ολυμπιακής παρόλο που είχε το πιο ακριβότερο εισιτήριο και τις χειρότερες υπηρεσίες κατάφερνε να έχει πληρότητα 96% παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό. Αυτό τον κόσμο ερχόμαστε να εξυπηρετήσουμε γιατί τον γνωρίζουμε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο. Για παράδειγμα το 60% των Ελλήνων του Τορόντο είναι από την Θεσσαλία και επάνω. Υπάρχουν χωριά ολόκληρα από την Φλώρινα που έχουν μεταναστεύει στο Τορόντο. Εδώ απευθύνεται η γραμμή της Θεσσαλονίκης. Όσο και να φανεί παράξενο οι Μακεδόνες και επι εποχής Ολυμπιακής σε ένα μεγάλο ποσοστό τους δεν πετούσε με τον εθνικό αερομεταφορέα γιατί δεν ήθελαν να κατέβουν στην Αθήνα, ο καθένας για δικούς του λόγους. Προτιμούσαν να πάνε Φραγκφούρτη, Μόναχο ή Ρώμη και μετά να πετάξουν για Θεσσαλονίκη παρά μέσω Αθήνας.».
Η αγάπη για την εκκλησία και τα αεροπλάνα
Ο πατέρας Νικόλαος Αλεξανδρής αν και δεν είχε οικογενειακό ιστορικό ή κάποια παρακίνηση αγάπησε την εκκλησία από μικρός και εισήλθε σε ιερατική σχολή σε ηλικία 13 χρόνων. «Παράλληλα ήμουν και κολυμβητής του Εθνικού, με καλές μάλιστα επιδόσεις. Εκείνη την εποχή αν έκανες κάποιο ρεκόρ έμπαινες εύκολα γυμναστική ακαδημία. Εμένα όμως η αγάπη μου για την εκκλησία ήταν πιο ισχυρή». Έμεινε όμως στην ιερατική σχολή Τήνου για πέντε χρόνια και στην συνέχεια συνέχισε τις σπουδές του στην Θεολογική Σχολή Αθηνών και στο Ωδείο Αθηνών στην βυζαντινή μουσική όπου έχει και έφεση περνώντας το «μικρόβιο» της ερμηνείας και στην κόρη του Ελένη η οποία συνεργάζεται από τον καιρό με την Άννα Βίσση στην νέα ροκ όπερα του Νίκου Καρβέλα. Τον τελευταίο χρόνο στην θεολογική σχολή γνωρίζεται με τον Μητροπολίτη Σωτήριο ο οποίος εκείνο τον καιρό έψαχνε νέους ιερείς για να στελεχώσουν τις ενορίες του Καναδά. Πρώτη του ενορία η Οτάβα όπου εκπροσωπούσε την Μητρόπολη στην κυβέρνηση. Εκεί γνωρίστηκε με όλες τις φυσιογνωμίες του ελληνικού πολιτικού κόσμου που έρχονταν να επισκεφθούν τους απόδημους. Από τον Ανδρέα Παπανδρέου και την Μελίνα Μερκούρη μέχρι τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη αργότερα και τον Αντώνη Σαμαρά. Έργο του στην Οτάβα είναι η δημιουργία της κοινότητας του ναού της Κοίμησης της Θεοτόκου το φεστιβάλ της οποίας επισκέπτονται κάθε χρόνο κοντά μισό εκατομμύριο Καναδοί. Παράλληλα στον Καναδά εμπλουτίζει τις σπουδές του παίρνοντας μεταπτυχιακά σε ψυχολογία και κοινωνιολογία. Στην συνέχεια θα τοποθετηθεί στο Τορόντο όπου βοηθάει στην δημιουργία του μητροπολιτικού κέντρου το οποίο φιλοξενεί παιδικούς σταθμούς, ελληνικά σχολεία κ.α.
Εργαζόμενος στις κοινωνικές υπηρεσίες της Μητρόπολης έκανε έρευνα για την κακοποίηση των γυναικών και των παιδιών το οποίο βραβεύθηκε και ακόμη και σήμερα το πρόγραμμα επιδοτείται με 10 κοινωνικούς λειτουργούς από του υπουργείο Κοινωνικών Υπηρεσιών του Καναδά. «Σε αντίθεση με εδώ οι ιερείς στον Καναδά, αλλά και γενικά στην ομογένεια της Βορείου Αμερικής, ο κληρικός πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή με την κοινότητα, με επιχειρηματίες, σε ερανικές πράξεις, καθώς πρέπει να βρίσκουν στήριξη για τα σχολεία και τις υπόλοιπες κοινωνικές υποδομές που έχει αναπτύξει η εκκλησία. Εάν ο ιερέας είναι τεμπέλης στις κοινωνικές του υποχρεώσεις, σύντομα ο κλήρος που είναι και αυτός ενεργός δεν αποκλείεται να ζητήσει την απομάκρυνση του» θα μας εξηγήσει για την πρώτη επαφή με τους επιχειρηματίες που οδήγησε και στην μαγιά για να δημιουργηθεί η Sky Greece.
«Μέσα σε όλα αυτά είχα και τον πόθο του αεροπλάνου, είχα ξεκινήσει μαθήματα και έχω πάρει δίπλωμα πιλότου για μικρά αεροπλάνα. Ακόμη και τώρα στα 54 μου θέλω να πάω σχολείο να μάθω να πετάω και τα δικά μας αεροπλάνα αλλά πλέον όση διάθεση και να έχω δεν υπάρχει καθόλου χρόνος».
Σε ότι αφορά τις εξελίξεις στον πολιτικό σκηνικό και πόσο αυτές μπορεί να επηρεάσουν το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα ο κ. Αλεξανδρής είναι αισιόδοξος. «Μέχρι στιγμής δεν έχει φανεί να επηρεάζονται οι κρατήσεις από τις εξελίξεις. Σε ότι αφορά την Sky Greece οφείλω να πω ότι είχαμε μία ισχυρή υποστήριξη από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά και στην παρούσα κυβέρνηση πιστεύω ότι η παρουσία του Γιώργου Σταθάκη,τον οποίο τον θεωρώ φίλο, στον τομέα της οικονομίας και του τουρισμού θα βοηθήσει όχι μόνο την Sky Greece αλλά και την οικονομία και τον τουρισμό της χώρας να ορθοποδήσουν».
Σχετικά με τα μελλοντικά πλάνα μετά τους τρεις πρώτους προορισμούς στόχος για την Sky Greece είναι από το 2016 να επεκταθεί στο Σικάγο και αργότερα σε Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ) και Ασία (Κίνα). Πλήρης πίνακας δρομολογίων για τους υπάρχοντες προορισμούς (Νέα Υόρκη, Τορόντο Μόντρεαλ, Βουδαπέστη και Ζάγκρεμπ) θα αναρτηθούν σύντομα στο site της εταιρείας. http://www.skygreece.com
πηγή: 247 news.gr