
Οι διαβεβαιώσεις της Ελλάδας στην ΕΕ για την ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο λίγες εβδομάδες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη – Έγγραφο ντοκουμέντο
Η Ελλάδα ήταν τόσο σίγουρη για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, που κάποιες εβδομάδες πριν από την τραγωδία των Τεμπών, έδινε ανάλογες διαβεβαιώσεις στην ΕΕ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Τάσου Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και στον Νίκο Χατζηνικολάου, «σήμερα επρόκειτο να απολογηθεί ένα στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και δεν ήταν το μόνο. Την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει και ένα δεύτερο, καθώς σήμερα πήρε αναβολή ο συνάδελφός του. Τα δύο στελέχη κατηγορούνται για τη συμμετοχή τους σε αυτό που αποκαλεί ο ανακριτής “παρακώλυση συγκοινωνιών”. Από την πλευρά τους και οι δύο λένε – και γενικότερα υπογραμμίζεται από το υπουργείο – ότι από το 2007 έχει αλλάξει η νομοθεσία όσον αφορά στο ποιος έχει την εποπτεία για την ασφάλεια (σ.σ. του σιδηροδρόμου). Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η Hellenic Train πήρε πιστοποιητικό ασφαλείας από τις ευρωπαϊκές αρχές 20 μέρες πριν από το ατύχημα».
Στα έγγραφα – ντοκουμέντα που παρουσιάστηκαν το πιστοποιητικό ασφαλείας φέρει ημερομηνία 6/2/2023. Όπως ανέφερε ο Τάσος Τέλλογλου, «οι παρατηρήσεις ήταν από τις λιγότερες που έγιναν σε χώρα – μέλος της ΕΕ».
«Το δεύτερο σημείο», συνέχισε, «είναι ότι μια δεύτερη βεβαίωση είχε δοθεί το 2021 και ισχύει μέχρι σήμερα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στον ΟΣΕ».
Με βάση τα έγγραφα αυτά, ο Τάσος Τέλλογλου, ανέφερε πως «τα δύο στελέχη λένε ότι η ευθύνη για την εποπτεία της ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο βαραίνει, μετά την αλλαγή της νομοθεσίας το 2013, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και όχι το υπουργείο».