Πόσα είπαμε ότι πήρες; Τυχαίο; Δε νομίζω!

Πόσα χρήματα βάζουν στην τσέπη τους για να γίνουν τα κεντρικά πρόσωπα μιας διαφήμισης;


Πόσα χρήματα βάζουν στην τσέπη τους για να γίνουν τα κεντρικά πρόσωπα μιας διαφήμισης;

Πόσα χρήματα βάζουν στην τσέπη τους για να γίνουν τα κεντρικά πρόσωπα μιας διαφήμισης;

Πόσα χρήματα βάζουν στην τσέπη τους για να γίνουν τα κεντρικά πρόσωπα μιας διαφήμισης;

Τα «χρυσά συμβόλαια» των τηλεοπτικών διαφημίσεων! Αυτά που υπογράφουν οι πρωταγωνιστές του θεάτρου και της τηλεόρασης προκειμένου να δανείσουν το πρόσωπο και τη φωνή τους για την προώθηση κάποιου προϊόντος. Ο,τι λάμπει όμως δεν είναι χρυσός και στον χώρο της διαφήμισης το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αλήθειες και ψέματα για έναν κόσμο που δεν μένει αλώβητος από την οικονομική κρίση της εποχής.
«Η διαφήμιση είναι σαν το χρηματιστήριο. Οσο πιο πολύ πουλάει ένας ηθοποιός τόσο πιο πολλά χρήματα μπορεί να ζητήσει. Κάθε πράγμα έχει την τιμή του. Εάν μπορούμε να διακρίνουμε σε ζώνες τις τιμές για τις διαφημίσεις στην τηλεόραση, τις χωρίζουμε σε α΄, β΄και γ΄ζώνη. Στην τρίτη ζώνη η αμοιβή για μία διαφήμιση δεν ξεπερνάει εκείνη του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού για ένα μόνο επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς» δηλώνει στην «Espresso της Κυριακής» ο ηθοποιός Γιάννης Παπαθανάσης.
Η επιτυχημένη διαφήμιση του «11880», στην οποία ο ηθοποιός εμφανίζεται σαν «το καλό παιδί του λαού», που θυμίζει τον Νίκο Ξανθόπουλο του παλιού, ελληνικού κινηματογράφου, τον έκανε γνωστό στο πανελλήνιο. Αυτό είναι και το κέρδος του, όπως αποκαλύπτει, αφού τα χρήματα που εισέπραξε δεν έχουν καμία σχέση με τα αστρονομικά ποσά που ακούγεται ότι εισπράττουν κάποιοι άλλοι συνάδελφοί του.
«Υστερα από τη συγκεκριμένη διαφήμιση, που όπως ισχυρίζονται είχε επιτυχία, μου έδωσαν πρόσφατα για μία άλλη 1.100 ευρώ! Ολοι μου είπαν «τώρα μπορείς να ζητήσεις περισσότερα χρήματα», αλλά εγώ δεν το έπαιξα ψώνιο! Ποιος είμαι για να ζητήσω; Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να εκμεταλλευτώ τη μεγάλη δημοσιότητα που μου χάρισε η διαφήμιση» μας λέει ο ηθοποιός και συμπληρώνει: «το σίγουρο είναι όττι τα ποσά που δίδονται στην αγορά κυμαίνονται συνήθως από 1.000 έως 5.000 ευρώ. Και για κάποιους κομπάρσους το μεροκάματο δεν ξεπερνάει τα 60 έως 200 ευρώ το πολύ. Θα σας πω μόνο ότι η γιαγιά που έκανε πριν από χρόνια τη διαφήμιση του «11880», και η οποία δεν ήταν ηθοποιός, ζει σήμερα στο γηροκομείο της Αθήνας».
Η μαρτυρία του πρωταγωνιστή Παύλου Χαϊκάλη, που επίσης έχει κάνει διαφημίσεις, είναι σημαντική: «Σήμερα, όπως πληροφορούμαι, τα ποσά δεν έχουν καμία σχέση με εκείνα που δίνονταν παλιά. Είναι πολύ λογικά, έως χαμηλά θα μπορούσα να πω. Εξαρτώνται και αυτά από τη συγκυρία και από την εποχή που τα συμπαρασύρουν. Σε παλαιότερες εποχές, είναι αλήθεια ότι οι ηθοποιοί έχουν πάρει χρήματα από τις διαφημίσεις. Στη δεκαετία του ’80 και του ’90. Εγώ δεν ανήκω σε αυτούς, έκανα διαφήμιση αργότερα» μας λέει ο ηθοποιός. Ωστόσο καταθέτει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία: «Πολλοί είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο και καθορίζουν την αμοιβή ενός ηθοποιού. Από τις γνωριμίες που μπορεί να έχει κάποιος, και αυτοί που τις έχουν δεν είναι περισσότεροι από δύο τρεις άνθρωποι στον χώρο, μέχρι το είδος του προϊόντος που καλείται να διαφημίσει. Γιατί άλλο είναι να συνεργάζεσαι με μια πολυεθνική εταιρεία και άλλο με έναν πελάτη που θέλει να προωθήσει το προϊόν του» υποστηρίζει ο Παύλος Χαϊκάλης.
Τυχαίο; Δεν νομίζω!
Ο Θοδωρής Τσεκούρας είναι ο διαφημιστής του «11888» και ο εμπνευστής της ατάκας της χρονιάς «Τυχαίο; Δεν νομίζω». Εγινε γνωστός στο πανελλήνιο σε μία βραδιά, αν και δεν προέρχεται από τον χώρο της showbiz. Ο ίδιος δεν ζήτησε και δεν πήρε φυσικά τα χρήματα που παίρνουν τα «πρώτα ονόματα» του θεάτρου. «Εγώ δεν ήμουν σίγουρος και δεν γνώριζα καν αν θα μπορούσα να τα πω!» σχολιάζει. 
Ωστόσο, γνωρίζει πολύ καλά τον χώρο της διαφήμισης με την οποία ασχολείται, και αν και δεν τα πάει καλά με τους αριθμούς, όπως ισχυρίζεται, η άποψή του έχει ενδιαφέρον: «Εχω ακούσει για ηθοποιούς που ζητούν πολλά χρήματα, από 100.000, 150.000 μέχρι και 200.000 ευρώ για μία διαφήμιση και τα παίρνουν. Αυτοί είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι, αλλά είναι ελάχιστοι. Βεβαίως, αυτά τα ποσά δεν πηγαίνουν καθαρά στην τσέπη τους, καθαρά είναι περίπου τα μισά. Σκεφτείτε όμως ότι μία φορά θα τα πάρουν, αφού ο ηθοποιός που διαφημίζει ένα προϊόν ταυτίζεται με αυτό και δεν τον ζητούν μετά να διαφημίσει κάτι άλλο» αναφέρει στην «Espresso της Κυριακής».
Οι παρουσιαστές της επιτυχημένης εκπομπής του ΑΝΤ1 «Ράδιο αρβύλα» έκαναν τη διαφήμιση για γνωστή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας αντί του ποσού των 550.000 ευρώ. Ποσό πολύ υψηλό, το οποίο όμως δεν κράτησαν για τον εαυτό τους αλλά το παρέδωσαν στην «Κιβωτό». Εκεί όπου βρίσκουν στέγη και φροντίδα παιδιά που δεν έχουν οικογένεια.
Επιτυχημένη χαρακτηρίστηκε και η διαφήμιση που έκανε η ηθοποιός Λουίζα Μπατίστα για γνωστή εταιρεία καφέ με άρωμα «φουντούκι». Το χρηματικό ποσό με το οποίο αμείφθηκε η κυρία Λουίζα ήταν πολύ μικρό. «Μόλις το πήρα το έδωσα, γιατί είχα να ξεπληρώσω κάποια χρέη. Και μάλιστα στην ίδια τράπεζα, ούτε καν έξω δεν πρόλαβα να βγω!» μας είχε πει παλαιότερα η ηθοποιός.
Ο Αθηνόδωρος Προύσαλης δηλώνει ικανοποιημένος από τα χρήματα που εισπράττει από τις διαφημίσεις. Ο ηθοποιός έχει δανείσει πολλές φορές τη φωνή του στο ραδιόφωνο αλλά και στην τηλεόραση. Δεν αποκαλύπτει τα ποσά, ωστόσο λέει μεταξύ αστείου και σοβαρού: «Εγώ παίρνω λίγο παραπάνω από τους άλλους…».
Οι ακριβοπληρωμένοι
Δεν είμαστε Εφορία, απλώς παραθέτουμε τα στοιχεία που προέκυψαν από το ρεπορτάζ. Από τους πιο ακριβοπληρωμένους ηθοποιούς που βλέπουμε σε διαφημίσεις είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Σάκης Ρουβάς, ο Πέτρος Φιλιππίδης -τον απολαμβάνουμε αυτήν την περίοδο να διαφημίζει γνωστή μάρκα τυριού ως «Μπακαλόγατος»-, ο Γιάννης Μπέζος, η Ζέτα Μακρυπούλια και ο Αλέξης Γεωργούλης. 
Είναι οι άνθρωποι, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, που είναι περιζήτητοι, αφού θεωρούνται και πολύ επιτυχημένοι. Εχουν τη δυνατότητα με μία ημέρα δουλειάς να εισπράξουν ένα πολύ σεβαστό ποσό, το οποίο οι περισσότεροι επενδύουν στα θέατρά τους. Οπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι του θεάτρου, «το θέατρο δεν έχει λεφτά και κανένας δεν έγινε πλούσιος από αυτό». Οι πρωταγωνιστές όμως που δίνουν την ψυχή τους στο σανίδι προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο για τον κόσμο που τους θαυμάζει και τους παρακολουθεί πιστά. Στα ίδια περίπου υψηλά επίπεδα κινούνται και ο Θοδωρής Αθερίδης, η Σμαράγδα Καρύδη και ο Νίκος Μουρατίδης. Ενώ οι ηθοποιοί Γιάννης Φέρτης και Γρηγόρης Βαλτινός, όταν κλήθηκαν να παρουσιάσουν ένα προϊόν στην τηλεόραση, οι απαιτήσεις τους ήταν «μέσα σε πολύ λογικά πλαίσια».
Οι ηθοποιοί του «Παρά πέντε», της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς που προβλήθηκε παλιότερα από το MEGA, «εξαργύρωσαν» την επιτυχία τους στη διαφήμιση. «Από τα χρήματα που εισέπραξαν από τις διαφημίσεις και όχι από την αμοιβή τους στο σίριαλ αγόρασαν τα εξοχικά τους σπίτια» καταθέτει στην «Espresso της Κυριακής» άνθρωπος από το στενό περιβάλλον τους.

Η «περιζήτητη αλλά ακριβή» τώρα είναι στα… αζήτητα!
Οι τιμές για τις διαφημίσεις που ακούγονται από το ραδιόφωνο δεν έχουν καμία σχέση με εκείνες της τηλεόρασης. Είναι μικρά ποσά, τα οποία όμως προτιμούν οι ηθοποιοί, αφού καλύπτουν κάποιες καθημερινές ανάγκες. Κυμαίνονται από 100 ευρώ για να δανείσουν τη φωνή τους έως 800 ευρώ, που θεωρείται και η πιο ακριβή τιμή.
«Υπάρχει ηθοποιός, πολύ γνωστή, η οποία ήταν περιζήτητη από τις διαφημιστικές εταιρείες, αν και ζητάει πολύ περισσότερα χρήματα από τους άλλους. Για ένα σπικάζ μπορεί να ζητήσει μέχρι και 3.000 ευρώ. Γι’ αυτό και σήμερα δεν τη φωνάζει κανένας σε δουλειά» αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Espresso της Κυριακής» άνθρωπος που έχει σχέση με τον χώρο.
πηγή: espresso



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!