Σημαντικά τα ερεθίσματα

Η έρευνα ανακάλυψε ότι όσο περισσότερα είναι τα γνωσιακά ερεθίσματα, που έχει κάποιος σε ηλικία τεσσάρων ετών, τόσο πιο λεπτός και άρα πιο εξελιγμένος είναι ο εγκέφαλός του, όταν φτάνει στην εφηβεία.


Η έρευνα ανακάλυψε ότι όσο περισσότερα είναι τα γνωσιακά ερεθίσματα, που έχει κάποιος σε ηλικία τεσσάρων ετών, τόσο πιο λεπτός και άρα πιο εξελιγμένος είναι ο εγκέφαλός του, όταν φτάνει στην εφηβεία.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι όσο περισσότερα είναι τα γνωσιακά ερεθίσματα, που έχει κάποιος σε ηλικία τεσσάρων ετών, τόσο πιο λεπτός και άρα πιο εξελιγμένος είναι ο εγκέφαλός του, όταν φτάνει στην εφηβεία.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι όσο περισσότερα είναι τα γνωσιακά ερεθίσματα, που έχει κάποιος σε ηλικία τεσσάρων ετών, τόσο πιο λεπτός και άρα πιο εξελιγμένος είναι ο εγκέφαλός του, όταν φτάνει στην εφηβεία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η γνωσιακή διέγερση από τους γονείς, διάβασμα βιβλίων και ενασχόληση με εκπαιδευτικά παιχνίδια, αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη ορισμένων σημείων του φλοιού του εγκεφάλου ακόμα και 15 χρόνια μετά τη νηπιακή ηλικία μας!

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν 64 παιδιά από 4 ετών, οπότε και μπήκαν στα σπίτια τους καταγράφοντας τις συνήθειες τους. Εδωσαν βάση στο αν οι γονείς τους διάβαζαν βιβλία, αν έπαιζαν παιχνίδια με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αν ασχολούνταν τη μουσική κλπ, ενώ ταυτόχρονα αξιολόγησαν τη σχέση με τους γονείς τους, αν δηλαδή ήταν σχέση βαθιά στοργική, ισορροπήμενη ή και αδιάφορη.

Οταν τα παιδιά έφτασαν σε ηλικία 17 έως 19 ετών, υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου. Ετσι αποδείχθηκε ότι η ανάπτυξη του φλοιού του εγκεφάλου στο τέλος της εφηβείας συνδεόταν άρρηκτα με τo πλήθος των ερεθισμάτων κάθε παιδιού σε ηλικία τεσσάρων ετών.

Πηγή: mother.gr



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!