Τα προβλήματα που προκαλεί η τεχνολογία στην εκπαίδευση!
Τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό 32%) στην Ελλάδα έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μαθητών από άλλους μαθητές μέσω κινητού τηλεφώνου, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό 32%) στην Ελλάδα έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μαθητών από άλλους μαθητές μέσω κινητού τηλεφώνου, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό 32%) στην Ελλάδα έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μαθητών από άλλους μαθητές μέσω κινητού τηλεφώνου, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό 32%) στην Ελλάδα έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μαθητών από άλλους μαθητές μέσω κινητού τηλεφώνου, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Η έρευνα διεξήχθη από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο 2011 και ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας, εκτός από τις συμπεριφορές ανάρμοστης χρήσης του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου από τους ανηλίκους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι τα εξής:
-Επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, το 16%, το 14% και το 27%, αντίστοιχα, ανησυχούν πάρα πολύ, πολύ ή αρκετά, σχετικά με τη διαδικτυακή δημοσίευση από μαθητές δυσφημιστικών σχολίων που τους αφορούν ή βλάπτουν την προσωπική τους ζωή και την επαγγελματική τους φήμη (π.χ. γελοιοποίηση στο YouTube και ανάρτηση ανάρμοστων σχολίων στο Facebook).
-Στην ερώτηση γιατί όλο και περισσότερα παιδιά κάτω των 13 ετών δημιουργούν προφίλ στο Facebook δίνοντας ψευδή στοιχεία για την ηλικία τους, παραβιάζοντας έτσι τους όρους λειτουργίας του κοινωνικού δικτύου, το 82% των εκπαιδευτικών το αποδίδει στο ότι και οι φίλοι τους έχουν προφίλ, το 72% στην άγνοια και την απουσία ελέγχου από τους γονείς, το 52% στον ελλιπή έλεγχο από το ίδιο το Facebook και το 42% στο ότι οι γονείς δεν διαβάζουν τους όρους χρήσης, πριν επιτρέψουν στα παιδιά τους να επισκεφθούν κάποιο ιστοχώρο.
-Τρεις στους δέκα μαθητές επί του συνόλου των σχολείων που ανταποκρίθηκαν στο ερωτηματολόγιο, δεν σέβονται την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσα στις σχολικές τάξεις. Μόνο το 27% των σχολείων αναφέρει καθολική τήρηση του μέτρου και ένα 26% τηρεί το μέτρου σε ποσοστό 90%.
-Το 42% των εκπαιδευτικών έχουν αντιμετωπίσει στο σχολείο τους ή προσωπικά κάποιο πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης μαθητών με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και το διαδίκτυο σε βαθμό εξάρτησης.