Τέμπη: Εντοπίστηκαν τμήματα της καμπίνας της εμπορικής αμαξοστοιχίας – Την έκθεση της αυτοψίας περιμένει ο εφέτης ανακριτής


Κομμάτι του κόκπιτ της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το επιβατηγό τρένο στα Τέμπη, εντόπισαν στο Κουλούρι οι δικαστικοί πραγματογνώμονες σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ελευθερίας» της Λάρισας.

Σύμφωνα με την «Ελευθερία», ο εντοπισμός των τμημάτων της καμπίνας αποτελεί σημαντική πτυχή της έρευνας για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, με δεδομένο ότι σύμφωνα με το πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει «εξαφανιστεί» μετά τη σύγκρουση, πυροδοτώντας σενάρια ότι το «άγνωστο καύσιμο, δεν μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην «εξαφανισμένη» καμπίνα. Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ από τη φωτιά που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση, λόγω του άγνωστου καυσίμου μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους 5 έως 8 επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν, ενώ επιβίωσαν της σύγκρουσης.

Στο πόρισμα, λοιπόν, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στις σελίδες 39 και 40 αναφέρονται χαρακτηριστικά τα εξής: «Το πίσω τμήμα του πρώτου βαγονιού μπορεί να ταυτοποιηθεί μεταξύ των υπολειμμάτων των οχημάτων στην περιοχή Κουλούρι, αλλά το μπροστινό του τμήμα δεν είναι διαθέσιμο για εξέταση, καθώς προφανώς κόπηκε σε μικρότερα κομμάτια για να καταστεί ευκολότερη η μεταφορά του. Αυτή η ενέργεια δεν καταγράφηκε με κανέναν τρόπο και δεν υπάρχουν φωτογραφίες του βαγονιού στην αρχική του κατάσταση στο σημείο του δυστυχήματος, πριν κοπεί και μετακινηθεί από άγνωστο φορέα».

Επίσης, τονίζεται ότι «η πίσω καμπίνα του μηχανοδηγού της μηχανής 120-012 φαίνεται να έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να αναγνωριστεί πλήρως πουθενά μεταξύ των συντριμμιών, εκτός από ένα μικρό τμήμα της οροφής της και τον πάνω προβολέα της (μπροστά από το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο). Το υπόλοιπο τμήμα της καμπίνας δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως ενιαία δομή, ενώ επίσης το μπροστινό πίνακα με τον βαμμένο αριθμό και οι δύο κόκκινοι προβολείς δεν είναι αναγνωρίσιμοι μεταξύ των συντριμμιών. Πιθανότατα, η ελλείπουσα δομή βρίσκεται μεταξύ των κατεστραμμένων και απανθρακωμένων υπολειμμάτων του Βαγονιού Εστιατορίου, καθώς αυτό είναι το μοναδικό σημείο σε ολόκληρη την τοποθεσία του δυστυχήματος όπου η πυρκαγιά έκαιγε τόσο έντονα, ώστε κατέστρεψε εντελώς το βαρέως βιομηχανικού τύπου μπλε χρώμα της μηχανής, καθιστώντας την μη αναγνωρίσιμη».

Χθες το πρωί βρέθηκαν εκ νέου στο Κουλούρι, τόσο οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν, σύμφωνα με την «Ελευθερία», τα τμήματα (κάθισμα κ.λπ.) της καμπίνας και μάλιστα επρόκειτο να τα «συναρμολογήσουν», προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με το πίσω βαγόνι (σ.σ. το πρώτο) που μετέφερε λαμαρίνες ή σε καύση από τη φωτιά.

Πλέον ο εφέτης-ανακριτής θα περιμένει την έκθεση της αυτοψίας του κλιμακίου της ΔΑΕΕ του Πυροσβεστικού Σώματος. Σημειώνεται πως το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ, μαζί με κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες, βρέθηκε από το μεσημέρι της Παρασκευής στο Κουλούρι, στο πλαίσιο της  επιβεβλημένης πραγματογνωμοσύνης που παρήγγειλε ο εφέτης-ανακριτής, μετά και τη νέα διάσταση που έθεσε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατά τη δημοσιοποίησή του μόλις προ δέκα ημερών, στις 27 Φεβρουαρίου 2025.

Έκθεση αυτοψίας

Από την προχθεσινή αυτοψία που έγινε παρουσία του εφέτη ανακριτή, μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα αποσταλούν για εργαστηριακό έλεγχο στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών.

Όταν ο χημικός έλεγχος ολοκληρωθεί, τότε το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη-ανακριτή, για να απαντηθεί έτσι το κρίσιμο, για την πορεία της ανάκρισης, ερώτημα αν η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής διαλύθηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε (σ.σ. από το «άγνωστο καύσιμο») μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

διαβάστε περισσότερα



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!